به گزارش ایرنا ملیحه یغمایی چهارشنبه در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته شهرستان شیروان اظهار کرد: در این دولت شاهد کاهش ساعت کاری بانوان، بیمه زنان خانه دار، افزایش مرخصی زایمان و ... بوده ایم و با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند نگاه دولت بر فعال کردن این قشر از جامعه و استفاده از ظرفیت آنان در تمام عرصه ها است.
وی با بیان اینکه نگاه دولت بر این است از حضور زنان در مناصب اداری استفاده شود گفت: استان خراسان شمالی دارای 90 دهیار خانم می باشد که 13 درصد جامعه دهیاران این استان را زنان تشکیل می دهند.
یغمایی با اشاره به اینکه معاونت ریاست زنان ریاست جمهوری از زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفته است افزود: در دولت تدبیر و امید 13 درصد مدیریت اقتصادی کشور در دست زنان است که شاهد روز افزون این موضوع در کشور هستیم و این در صورتی است که در دولت قبل این رقم 9 درصد بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه در این دولت رشد حضور زنان در جامعه علمی بسیار چشم گیر شده است گفت: 64 درصد ورودی دانشگاه ها دختران و 34 درصد اعضای هیئت علمی در کشور بانوان توانمند و فرهیخته هستند.
یغمایی با اشاره به شرایط پسا برجام افزود: یکی از دستاوردهای اجتماعی پسا برجام برای بانوان در درجه اول، امنیت بود که از آن برخوردار شدند و همچنین ارزش گذاری برای اشتغال زنان است که توسط صندوق کارآفرینی امید تقریبا 80 درصد اعتبارات مربوط به اشتغال خانگی بانوان پرداخت می شود که به دنیال اشتغال زن در خانواده، درآمد اقتصادی و تقویت نظام خانواده هستیم.
وی با اشاره به بحث بهداشتی و توجه آن در این دولت گفت: کاهش هزینه های درمانی ایجاد تسهیلات زایمانی در مناطق مرزی از توفیقات دولت تدبیر و امید است همچنین از سویی شاهد عزت مندی و کرامت برای زنان در این دولت بوده ایم که طی 4 سال گذشته شاهد رشد 90 درصدی زنان برای کاندیدای شورای شهر در این استان بوده ایم.
وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری افزود: تفاهم نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید صورت خواهد گرفت تا زنان برای کمک به اقتصاد خانواده در خانه کار داشته باشند.
فرماندار شیروان گفت: با فعالیت موثر بانوان آمار کاهش در اکثریت حوزه هایی که زمینه ناهنجاری نظیر طلاق، ازدواج زودهنگام، اعتیاد و جلوگیری از فروپاشی خانواده بود، رخ داده است و بانوان نقش اصلی در این کاهش داشته اند.
عباسعلی صفایی با بیان اینکه مد و مدپرستی در حال افول و استفاده از لوازم آرایشی روز به روز در جامعه کاهش پیدا می کند گفت: این نشان از نبوغ و توانمندی بانوان است که در حوزه های اشتغالزایی خوش درخشیدند همچنین از لحاظ کارآیی در ادارت بانوان از آقایان کم نمی آورند.
صفایی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته افزود: علی رغم کمبودهای اعتباری، رشد اقتصادی کشور در این دولت از منفی به مثبت تبدیل شد و از لحاظ شاخص های توسعه ای رو به جلو هستیم.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.