مجید پورعیسی یکشنبه اظهار کرد: در لایحه بودجه سال 97، بودجه جاری آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان ها تفویض اختیار شده است و این امر بتدریج به سایر دستگاه ها تعمیم داده می شود.
وی در باره جایگاه خراسان شمالی در توزیع اعتبارات لایحه بودجه سال 97 گفت: این استان در شاخص سرانه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، رتبه ششم را در میان 32 استان دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در لایحه بودجه سال 97، چهار هزار و 852 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97، بیش از 10هزار و 710 میلیاردریال بودجه عمومی برای این استان پیشنهاد شده است گفت: خراسان شمالی بر اساس جمعیت، رتبه پنجم سرانه بودجه عمومی استان های کشور را دارد.
وی افزود: سرانه اعتبارات هزینه ای خراسان شمالی در لایحه بودجه سال 97 با هشت هزار و 705 میلیارد ریال اعتبار این استان را در جایگاه چهارم استان های کشور قرار داده است.
پورعیسی گفت: در تلاش هستیم تا با هم افزایی و تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهم استان از اعتبارات ملی افزایش یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: دو تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه هستند و این، فرصتی است که سهم استان افزایش یابد.
وی افزود: در لایحه بودجه سال 97 اختیارات بودجه ای استان افزایش یافته است و نظارت بر کارهای دستگا های اجرایی بیشتر و راحت تر انجام می شود و رصد پشرفت فیزیکی پروژه ها بهتر صورت می گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: براساس لایحه بودجه سال 97، اعتبارات استانی بر اساس عملکرد اختصاص می یابد و این نیز فرصتی است تا اعتبارات بیشتری برای استان جذب شود.
خراسان شمالی بیش از 863 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.