عبدالله قدرتی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت بیمه ایران به عنوان شرکت طرف قرارداد بیمه منازل مسکونی میزان غرامت های قابل پرداخت به خسارت دیدگان از زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال را 30 میلیارد ریال اعلام کرده است.
وی افزود: عملکرد شرکت بیمه ای در تعیین و پرداخت میزان غرامت ها رضایت بخش نیست و اکنون نیمی از زلزله زدگان در روستاها خواستار ارزیابی مجدد و کارشناسی های دوباره برای تعیین میزان خسارت ها و پرداخت غرامت ها هستند.
وی افزود: دفتر امور روستایی استانداری به عنوان متولی بیمه منازل مسکونی روستاییان پیگیر احقاق حقوق بیمه گذاران است و هر کدام از خسارت دیدگان از زلزله که نسبت به نحوه پرداخت غرامت خسارت ها اعتراض دارند می توانند تقاضای بررسی مجدد داشته باشند.
وی گفت: تاکنون 14 میلیارد ریال از غرامت های خسارت های زلزله زده توسط بیمه ایران پرداخت شده و حدود 6 میلیارد ریال نیز در دست پرداخت است.
قدرتی درباره تاخیر در پرداخت حق بیمه منازل مسکونی روستاییان توسط استانداری گفت: تاخیر در پرداخت حق بیمه هیچ منافاتی با انجام تعهدات بیمه ای ندارد و این امر دلیل قابل قبول برای پرداخت نشدن غرامت ها نیست.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: تاخیر در پرداخت حق بیمه توسط استانداری هیچ ارتباطی به انجام نشدن تعهدات ندارد البته شرکت بیمه ای در تلاش است تا غرامت های مربوط به خسارت آسیب دیدگان از زلزله را پرداخت کند.
استانداری خراسان شمالی در اقدام ابتکاری تمام منازل مسکونی روستاهای این استان را به صورت رایگاه در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه کرده است.
اکنون بیش از 100 هزار واحد مسکونی در روستاهای خراسان شمالی وجود دارد.
در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 3 نقطه شهری استان خسارت دیدند و در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله نیاز به بازسازی پیدا کردند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد احداثی شناسایی شد و در روستاهای استان 2 هزار و 92 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 520واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.