حسین عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت های بیمه ای در تعیین خسارت ها و نیز پرداخت غرامت ها به زلزله زدگان این استان عملکرد مناسبی نداشتند.
وی اظهار کرد: دفتر امور روستایی استانداری و بانک مسکن نیز باید احقاق حقوق بیمه گذاران را پیگیری کنند.
عظیمی با بیان اینکه بیمه ها تلاش دارند تا مبالغ کمتری بابت غرامت خسارت های زلزله پرداخت کنند افزود: بیمه ها در احصا و برآورد خسارت ها رعایت انصاف را ندارند و عددی که برآورد ها اعلام کرده اند، منظور بیمه گذار را تامین نکرده است.

* بیمه ها نگاه تجاری دارند
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیمه ها رقمی که کارشناسان دادگستری به عنوان کارشناسی مرضی الطرفین برای تعیین خسارت ها اعلام کردند، هم قبول ندارند.
وی با بیان اینکه متاسفانه بیمه ها به جای اینکه نگاه تعهدی در پرداخت غرامت ها داشته باشند، نگاه تجاری دارند تصریح کرد: بیمه ها بر اساس قراردادی که با دفتر امور روستایی استانداری و نیز بانک مسکن منعقد کرده اند باید به تعهدات عمل کنند.

* تاخیر در پرداخت غرامت ها
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه بیمه ها در پرداخت غرامت ها هم خوب عمل نکرده اند گفت: اکنون 6 ماه از وقوع زلزله اردیبهشت ماه گذشته است اما برآوردها درست انجام و غرامت ها پرداخت نشده است و افرادی که نسبت به تعیین خسارت ها اعتراض دارند هنوز به منظور و مقصود خود نرسیده اند.
عظیمی اظهار کرد: در این باره اهرم قانونی، طرح شکایت است و بیمه گذار می تواند بر اساس مقرات و قرارداد، شکایت طرح کند و به مراجع قضایی مراجعه کند البته شماری نیز به دستگاه قضا مراجعه کرده اند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: بانک مسکن به عنوان متولی بیمه واحدهای مسکن مهر و دفتر امور روستایی استانداری به عنوان متولی بیمه مسکن روستایی باید از حقوق مردم دفاع کنند.
بر اساس این گزارش، تمام مسکن های روستایی استان در برابر حوادث بیمه است.
پیشتر علی وفا ، مدیرکل بیمه ایران خراسان شمالی در گفت و گوی اعلام داشت: بیمه ایران بابت حق بیمه، 10 میلیارد ریال دریافتی داشته است که بر اساس برآوردهای انجام شده 33 میلیارد ریال غرامت پرداخت می کند.
وی با اشاره به اینکه اکنون بازدید ها از واحدهای مسکونی خسارت دیده در روستاها به پایان رسیده است، افزود: 2 هزار و 300 واحد مسکونی خسارت دیده در 26 روستا مورد بازدید کارشناسان قرار گرفته اند که تاکنون غرامت خسارت های مربوط به یک هزار و 200 واحد مسکونی پرداخت شده است:
اما، این مسئول استانی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در زمینه اظهارات مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: پس از دیدار با مسئولان استانداری در زمینه عملکرد بیمه در مناطق زلزله زده مصاحبه خواهم کرد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.