صادق خالق زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر حسب وظایف و فعالیتهای سازمانی اش در خصوص ارائه آموزش های همگانی برای آمادگی احاد مردم در مواجهه با حوادث و رخدادهای ناگوار طبیعی یا انسانی ضمن برگزاری دوره های رایگان امداد و کمکهای اولیه برای همه اقشار جامعه در برنامه ای نو و با توجه به بروز زلزله های اخیر در کشور و اهمیت و نیاز به ترویج و توسعه این قبیل آموزشها، اقدام به ارائه آموزشهای لازم در در منازل در غالب طرح خانواده آماده در مخاطرات (خادم) کرده است.
وی افزود: در این طرح مربیان داوطلب جمعیت هلال احمر پس از شرکت در جلسات توجیهی، با لباس و کارت شناسایی معتبر و بر اساس بلوک بندی صورت گرفته همچون طرح کشوری سرشماری نفوس و مسکن به در منازل همشهریان مراجعه و ضمن ارزیابی اولیه از میزان آگاهی، آمادگی و شناخت ساکنین از حوادث احتمالی، اقدام به ارائه آموزشهای مشخص و تکمیل فرم های مربوطه می کنند.
خالق زاده اضافه کرد: در این طرح هفت ماهه لازم است هفت مرتبه در هر خانه توسط مربیان مربوطه مراجعه صورت گیرد که در مجموع در شهرستان فاروج 500 خانوار شهری را زیرپوشش قرارمی دهند.
وی یادآورشد: در آخرین مراجعه نیز ارزیابی ثانویه از میزان آگاهی، آمادگی و شناخت ساکنین از حوادث احتمالی صورت خواهد گرفت تا میزان تاثیر آموزشهای ارائه شده در خانوارها مشخص و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم آتی صورت گیرد.
وی، ضمن درخواست از همشهریان برای همکاری مناسب با مربیان این طرح اعلام کرد:جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا در خصوص ارتقائ سطح آمادگی همشهریان در مواجهه با حوادث مختلف احتمالی، دوره های آموزشی رایگان برای متقاضیان برگزارکند.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.