یکی از اعضای شورای شهر فاروج یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص معرفی شهردار اظهار داشت: سئوال ما هم از سایر اعضای موافق با گزینه معرفی شده همین است که چرا هنوز شهردار تعیین تکلیف نشده است.
علی توافقی افزود: طبق قانون سرپرستی در هر حوزه شهری 3 ماه است امروز زمان قانونی فعالیت سرپرست شهرداری فاروج به پایان می رسد.
وی گفت: تاکنون جلسه برای بررسی گزینه های دیگر برگزار نشده واجماعی برای معرفی سایر گزینه ها در صورت تایید نشدن فرد معرفی شده نداریم.
این در حالی است که حسین جاهد، شهردار معرفی شده از سوی شورای شهر برای تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج آبان ماه حکم خود را از استاندار دریافت و فعالیت خود را آغاز کرد.
مطابق ماده 71 قانون شوراها، شورای شهر مکلف است بلافاصله پس از تشکیل، فردی ذی‌صلاح را به سمت شهردار انتخاب کند این انتخاب با رای اکثریت نصف به علاوه یک صورت می‌گیرد.
شورای اسلامی شهر بر اساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در ‌آیین‌نامه مصوب این قانون، شهردار موردنظر خود را انتخاب می‌کند، وزیر کشور و استانداران موظف‌اند حکم شهردار معرفی‌شده را ظرف مدت ده روز صادر کنند، ‌درصورتی‌که وزیر کشور یا استاندار، شهردار معرفی‌شده را واجد شرایط تعیین‌شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندها به شورای شهر منعکس می‌کند، در صورت‌ اصرار شورای شهر بر نظر قبلی خود و صادر نشدن حکم شهردار، موضوع توسط شورای شهر به هیات حل اختلاف ذی‌ربط ارجاع خواهد شد.
هیات مذکور ظرف پانزده روز مکلف به تصمیم‌گیری است و تصمیم آن هیات برای وزارت کشور و شورای اسلامی شهر لازم‌الاجراست.
شهر فاروج با 11 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق بجنورد و در مسیر جاده اصلی استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.