رسول زرگر پور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: صدور حکم شهرداران شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت به عهده استاندار است و حکم شهرداران شهرهای بالاتر از این تعداد توسط وزیر کشور صادر می شود.
استان اصفهان دارای 107 شهر است که 103 شهر آن جمعیت زیر 200 هزار نفر و چهار شهر جمعیت بالای 200 هزار نفر دارد .
استاندار اصفهان در خصوص انتصاب شهرداران چهار شهر بالای 200 هزار جمعیت این استان شامل شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد و خمینی شهر تصریح کرد: طبق قانون، حکم شهرداران این چهار شهر توسط وزیر کشور صادر و ابلاغ می شود.
استاندار خاطرنشان کرد: استانداری اصفهان از زمان تحویل مدارک کامل شهرداران منتخب شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت استان، هر روز بین 15 تا 20 حکم پس از احراز شرایط فردی و شغلی افراد برای شهرداران صادر می کند.
وی با بیان اینکه وزیر کشور و استاندار مکلفند ظرف 10 روز پس از تحویل مدارک کامل شهرداران منتخب از سوی شورای اسلامی شهر به دبیرخانه استانداری و یا وزارت کشور به بررسی و احراز شرایط فردی و شغلی فرد منتخب پرداخته و در صورت تایید اقدام به صدور حکم کنند.
وی نداشتن سوءپیشینه و عدم محکومیت قضایی را از جمله شرایط فردی انتصاب شهرداران عنوان کرد و گفت: شرایط شغلی شهردار منتخب نیز شامل نداشتن سن کمتر از 25 سال، و داشتن مدرک تحصیلی و گرایش تحصیلی متناسب با سطح شهرداری و موارد دیگر است.
زرگر پور تاکید کرد: در صورت احراز شرایط فردی و شغلی حکم شهردار صادر و ابلاغ می شود و در صورت عدم تایید شرایط یاد شده فردی جدید باید از سوی شورای شهر معرفی شود.
وی یادآور شد: تا زمان تعیین رسمی شهردار، شهرداری ها با سرپرست و از بین یکی از کارمندان رسمی شهرداری اداره می شود.
ت/6994
خبرنگار:آرزو فلاح** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.