حجت الاسلام عبدالله علی بخشی شنبه در جمع علمای اهل سنت و شیعه خراسان شمالی اظهار کرد: خیلی تلاش شد که آنچه بر سر ارتش عراق، سوریه، یمن و ترکیه آوردند سر جمهوری اسلامی بیاوردند اما با وجود تمام شیطنت های مثلث عربستان، اسرائیل و امریکا در منطقه، همه به این باور رسیده اند که ایران قدرتمند است و از این رو به دنبال مهار قدرت ایران هستند.
وی افزود: ایران هیچ وقت به اندازه امروز قوی و قدرتمند نشده است و امروز ایران، میدان دار منطقه و تاثیر گذارترین کشور در منطقه است.
این محقق و پژوهشگر در زمینه وهابیت با اشاره به اینکه آزادی خواهی ایران سبب شده تا ملت ها در سایر نقاط چون یمن به سمت جمهوری اسلامی سوق داده شوند گفت: شیعه های یمن کاری به جمهوری اسلامی نداشتند اما ظلم به آنان سبب شد تا به سمت ایران سوق داده شوند.
علی بخشی با اشاره به ماجرای حریری گفت: در این ماجرا و درخواست برای استعفای وی، هدف این بود که اهل سنت با حزب الله دچار درگیری شود اما اکنون میان اهل سنت و اهل شیعه این گونه جا افتاده که سیدحسن نصرالله عاقل ترین و با تدبیرترین رهبر برای هدایت لبنان است.
وی در باره عملکرد جریان های افراطی و تکفیری گفت: تخریب چهره اسلام رحمانی در جهان و تشدید اختلاف شیعه و سنی یکی از عملکرد های جریان های افراطی و تکفیری است و در این زمینه تلاش داشتند تا میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود.
وی، امنیت دادن به اسرائیل را از دیگر رویکردهای تکفیری ها عنوان کرد و گفت: تکفیری و افراطی ها تاکنون یک فشنگ به سمت اسرائیل شلیک نکرده اند و یک معبد یهودی را هدف نگرفته اند.
این محقق و پژوهشگر در زمینه وهابیت گفت: از بین بردن سرمایه های انسانی و زیر ساخت های جهان اسلام از دیگر عملکرد های جریان های افراطی و تکفیری است.
وی با اشاره به حمایت برخی از کشورها از تکفیری ها گفت: آنچه علیه ایران بافتند امروز دامن گیر خود شده است.
وی افزود: آموزش دیده های در سوریه به کشورهای خود بازگشتند و این بذر و این سلول آلوده در جهان گسترده شد و به لطف خدا آنچه علیه ایران بافتند و درست کردند امروز دامن گیر خود شده و تبدیل به معضل امنیتی تمام کشورهای جهان به غیراز جمهوری اسلامی ایران شده است.
علی بخشی خاطرنشان کرد: اکنون در این منطقه ناامن، امن ترین و آرام ترین کشور ایران است و شعله فتنه به خودشان بازگشته اند.
وی افزود: اکنون هر هیات که وارد جمهوری اسلامی ایران می شود سئوالش این است که با وجود فتنه هایی که علیه ایران به وجود آمد چگونه و با چه تدبیری این کشور توانست امنیت ملت و سرزمین خود را حفظ کند و جنگ را به خارج از منطقه ببرد.
وی گفت: امروز خط مقدم جمهوری اسلامی در مقابله با تکفیری ها در خارج از کشور است و رهبری چه تدبیری معجزه آسایی پیش بینی کردند که گفتند نگذارید دشمن وارد کشور شود و اگرنه امنیت از بین می رود و این ملت را اسیر می کنند.
علی بخشی تصریح کرد: با تدبیری که شد جنگ به بیرون از کشور برده شد و امروز پیروز میدان تکفیری ها جمهوری اسلامی است که برآمده از همدلی و برادری در زیر سایه ولایت است، البته برخی تلاش می کنند این را به هم بریزند
وی به کمک های مردم ایران به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: زلزله در غرب کشور آمده است اما برای مردم ایران فرقی ندارد که حادثه برای اهل سنت بوده، شیعیان ایران با جان و مال به کمک آسیب دیدگان غرب کشور شتافتند.
این محقق و پژوهشگر در زمینه وهابیت گفت: می خواستند این ذهنیت را ایجاد کنند که در حادثه زلزله کمکی به اهل سنت کرمانشاه نشد اما کمک ها به غرب کشور سرازیر شد.
وی خاطرنشان کرد: این امنیت تا زمانی هست که همدلی ها ادامه داشته باشد و محورهای وحدت مورد توجه قرار گیرد و اختلافات جزئی، اصول نشود.
وی گفت: اگر محورهای وحدت و مشترکات فراموش شود و اگر مکه و منا و پیامبر(ص) فراموش شود، آنگاه عذاب خدا نازل می شود.
در این همایش یک روزه شماری از علمای اهل سنت و تشیع حضور داشتند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.