به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد
به سالروز شهادت مدرس و روز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام 17 سال نماینده بود اما هرگز طرح یا امضایی به ضرر ایران نداشت و ایستادگی کرده و زیر بار زور نرفت.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن روز دانشجو اشاره کرد و گفت: 16 آذر ماه روز بزرگداشت دانشجویان استکبارستیز است که در آن روز دانشجویان به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا اعتراض کردند و مورد حمله نیروهای مسلح قرار گرفتند.
وی افزود: این صحبت که ' دست نظامیان از دانشگاه کوتاه است' سبب شد تا کلاس ها را به رگبار بستند و عده زیادی زخمی و سه نفر شهید شدند در آن روز، دانشجویان در مقبال آمریکا قیام کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: دانشجویان در آن زمان آنقدر بصیرت داشتند که متوجه دشمنی آمریکا شدند، اماهنوز عده ای هستند که می گویند باید در مقابل آمریکا آرام حرف زد.
وی تصریح کرد: هنوز عده ای نتوانسته اند هضم کنند که آمریکا دشمن درجه یک ما است اما دانشجویان در آن سال ها فهمیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست و برای ما دشمن است.

** بانک ها در ارائه تسهیلات آسان سازی کنند
امام جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه با گذشت 6 ماه از وقوع زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیبهشت ماه هنوز عده ای از این آسیب دیدگان در چادر به سر می برند گفت: مسئولان برای بازسازی مناطق زلزله زده بیشتر تلاش کنند.
وی گفت: بانک ها نیز باید در پرداخت تسهیلات سخت نگیرند و به روند پرداخت این اعتبارات شتاب دهند.
امام جمعه بجنورد با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه اظهار کرد: می ترسم زلزله کرمانشاه سبب شود زلزله زدگان خراسان شمالی فراموش شوند.
وی افزود: آسیب دیدگان از زلزله اردیبهشت ماه هنوز چادرنشین هستند، مسئولان بجنبند و بیشترتلاش کنند.
وی گفت: برای بازسازی گلستان شهر، برخی واحدهای خسارت دیده هنوز کاری نشده و دست نخورده است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از کمک رسانی ها و امدادرسانی ها به آسیب دیدگان از زلزله کرمانشاه قدردانی کرد.
وی خاطرنشان کرد: زلزله کرمانشاه حادثه سنگینی بود اما مردم و مسئولان همت کردند و بسیج شدند تا بازسازی ها امدادرسانی ها شتاب گیرد.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگر از سخنان خود به هم نوازی 2 دانش آموز دختر در سالن دانشگاه پیام نور اشاره و از آن اظهار تاسف کرد.

** تلاش بیشتر شیعه و اهل سنت بر مشترکات
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: شیعه و سنی باید با تکیه بر مشترکات، وحدت میان خود را بیشتر کنند.
وی افزود: هفته وحدت را ارج بنهیم و شیعه و سنی در مساجد و مجالس هم حاضر شوند، اهل سنت به مسجد شیعه ها و شیعه ها به مجالس اهل سنت بروند، هفته وحدت را بزرگ بشمارند.
وی با بیان اینکه اگر شیعه و سنی به وظایف هم عمل کنند اختلاف ها حل می شود گفت: غدیر روح و جان اسلام است اما قبول نداشتن غدیر به معنای دعوا میان شیعه سنی نیست.
وی گفت: شیعه ذره ای از واقعیت غدیر عقب نمی نشیند اما این، جای دعوا نیست ، ولایت و غدیر به جای خود محفوظ است.
وی تصریح کرد: وحدت به این معنا است که برای دشمن مشترک و عقیده مشترک که داریم با هم متحد شویم و سرمایه گذاری کنیم و با هم دشمن مشترک را پس بزنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ندای اختلاف شیعه و اهل سنت از هر حلقومی که خارج شود محکوم است.
یعقوبی افزود: هر جا اتحاد باشد توسعه و پیشرفت نیز هست و در نزاع و اختلاف، پسرفت رخ می‌دهد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.