به گزارش ایرنا، محمدحسین پاپلی یزدی چهارشنبه در همایش تعاون روستا اظهار کرد: زندگی مسالمت آمیز اقدام در کنار هم به معنای وجود امنیت در این خطه از کشور است و این چیزی است که در هیچ جای دنیا مشاهده نشده است.
وی گفت: البته در شهرهای مدرن که افراد، شناخت کمتری از هم دارند، تا حدی مصداق این زندگی مسالمت آمیز یافت می شود اما در مجموع این گونه همزیستی در دنیا بی سابقه است.
پاپلی یزدی، این همزیستی را یک بستر فرهنگی برای انجام کارهای تعاونی و گروهی عنوان کرد و افزود: یکی از بسترهای لازم برای تعاون و تقویت روحیه تعاون وجود امنیت است و خوشبختانه این فضا در این استان فراهم است.
عضو شورای سیاست گذاری و اتاق فکر طرح ملی روستا تعاون در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف توسعه ای گفت: مردم در طول دوران انقلاب ثابت کرده اند که هر جا دولت نیاز داشته در صحنه بوده اند و اکنون نیاز دولت، ورود مردم برای انجام کارهای اقتصادی است.
وی تصریح کرد: در این زمینه دولت بستر ها و زمینه ها را آماده می کند و مردم باید با استفاده از این پتانسیل ها برای توسعه اقتصادی تلاش کنند.
پاپلی یزدی با اشاره به نقش تاثیر گذار تعاون روستا در توسعه روستاها اظهار کرد: دهیاران و بخشداران باید با ابتکار و خلاقیت تلاش کنند تا تعاونی ها کامل و تقویت شده و ایرادهای گذشته برطرف شود.
وی، کاهش فاصله طبقاتی در جامعه را از مصداق های فعالیت های تعاونی ها عنوان کرد و افزود: با تقویت تعاونی ها، شکاف طبقاتی در جامعه کاسته می شود.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد توسعه اقتصادی تنها با کمک دولت و وام ها محقق نمی شود و چه بسا افرادی که بدون وام روی پای خود ایستاده اند اما متاسفانه اکنون تعاونی های ما به وام وابسته اند و اگر این کمک ها نباشد نمی توانند روی پای خود بایستند.
عضو شورای سیاست گذاری و اتاق فکر طرح ملی روستا تعاون گفت: تعاونی ها باید تلاش کنند تا با ابتکار و خلاقیت برای رونق اقتصادی گام بردارند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.