سیدمحسن موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شتاب بخشیدن به بازسازی و احیای بافت فرسوده شهری نیاز به مشوق و اعمال سیاست های حمایتی دارد.
وی افزود: احیای بافت فرسوده در شهر بجنورد تاکنون بسیار کند پیش رفته است و طرح الگویی نیز نتوانسته است رضایت شهروندان را کسب کند.
وی تصریح طرح ارمغان، به عنوان طرح الگویی احیای بافت فرسوده در شهر بجنورد سال ها است که با حرکت کند پیش رفته و در این مدت حتی یک واحد مسکونی آن به بهره برداری نرسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: در شهر بجنورد 154 هکتار بافت فرسوده وجود دارد و سکونت شهروندان در بافت فرسوده یکی از دغدغه های اساسی مردم است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش ها، سکونت در سکونتگاه های غیر رسمی است اظهار کرد: در زمان بحران خطر آفرین است و تهدیدی برای جان شهروندان به شمار می رود.
موسوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در روند کنونی نوسازی بافت فرسوده شهری، ساکنان محله ها نیز نو می شوند گفت: در وضعیت کنونی، ساکنان بافت فرسوده توان مالی کافی برای نوسازی واحد مسکونی خود ندارند به ناچار ملک خود را می فروشند و در جای دیگر و بعضا در حاشیه شهر ساکن می شوند و در این رویه، افراد دیگر که تعلقی به محله ندارند، جایگزین این افراد می شوند.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه هویت هر محله با ساکنان آن گره خورده است گفت: در روند کنونی، ساکنان محله ها با نوسازی بافت فرسوده، عوض می شوند و این خوشایند شهروندان نیست.
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.