حمید کارگر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: شمار قالیبافان درسطح کشور حدود یک میلون نفر تخمین زده شده است که 700 هزار نفر از این تعداد به صورت تمام وقت و مابقی به صورت پاره وقت مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه قرار است سال آتی 500 هزار نفر از قالیبافان زیر پوشش بیمه قرار گیرند افزود: برخورداری از بیمه خواسته به حق قالیبافان است و متاسفانه قانون فعلی که برای بیمه فرش جاری است، اعتبار را به شکل سالانه مصوب می کند و به تامین اجتماعی اختیار می دهد در حد اعتبار سالانه نسبت به پوشش بیمه اقدام کند.
کارگر اظهار کرد: در این شرایط و با افزایش جمعیت قالیبافانی که به تامین اجتماعی معرفی می شوند، با مشکل کم بودن سهمیه رو به رو می شوند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: امید است در بودجه سال 97 اعتبار کافی برای بیمه قالیبافان دیده شود البته در این باره مکاتبات لازم از اکنون انجام شده است.
وی اظهار کرد: طرح حمایت از هنرمندان، تولیدکنندگان صنایع دستی و فرش که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، بر پوشش کامل بیمه تاکید دارد و امید است این طرح به تصویب نهایی برسد و مشکل بیمه به طور کامل حل شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.