به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خط مقدم اقدامات حمایتی در این عرصه است اما هم افزایی سایر نهادها در این باره نیاز است.
وی افزود: جایگاه کشور ما در زمینه کتاب خوانی خوب و مناسب نیست و باید در این باره متولیان فرهنگی زمینه را برای قلم زدن اهالی قلم فراهم کنند و مسیر چاپ کتاب تسهیل شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون یکی از دغدغه های نویسندگان چاپ کتاب است.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری افزود: یکی از بسترها برای کمک به افزایش کتاب و کتاب خوانی، حمایت از مراکز نشر است و در این زمینه یکی از رویکردهای نظام، دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از اهالی و فعالان حوزه نشر است.
وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید از کودکی در افراد نهادینه شود گفت: باید تشویق و ترغیب کودکان، نوجوانان و جوانان به کتابخوانی در خانواده ها و مدارس مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: تا زمانی که کتابخوان خوب نداشته باشیم، ترویج چاپ و نشر آب در هاون کوبیدن و بی نتیجه است اظهار کرد: هدف اصلی چاپ کتاب رسیدن آن به مخاطب است و باید برای کتابخوان شدن افراد در جامعه مخاطب ها و نیاز ها شناسایی شوند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به جایگاه کشورهای در حال توسعه یافته در زمینه کتاب گفت: سهم کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه که 80 درصد از کشورهای دنیا را شامل می شود از کتاب تنها 30 درصد است.
وی تصریح کرد: این ارقام نشان از مصیبتی برای توجه به کتاب و کتابخوانی در این کشورها است.
نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی امروز در 176 غرفه با عرضه حدود 37 هزار عنوان کتاب در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد افتتاح شد که فعالیت این رویداد بزرگ فرهنگی تا هشتم آبان ماه ادامه دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.