حضرتقلی حیدری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پایان خرید گندم تضمینی از کشاورزان این استان اظهار کرد: همچنین امسال 203 هزار تن گندم در استان خراسان شمالی تولید شد.
وی با اشاره به کاهش تولید گندم امسال در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته گفت: پارسال 320 هزار تن گندم در این استان تولید شد.
حیدری خشکسالی، سرمازدگی و شرایط نامناسب زمان بارندگی را از جمله علل کاهش تولید گندم در خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: به دلایل مزبور بخش اعظمی از زمین های کشت دیم یا به طور کامل از بین رفت و یا اینکه کم تر محصول داشت.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین نیمی از محصول گندم این استان دیم است که به دلایل فوق در خیلی از دیم زارها یا اصلا برداشت گندم نداشتیم و یا کم بود.
حیدری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلو گرم 10 هزار و 300 ریال با افت مفید 2 درصد و افت غیر مفید 9 درصد بوده است افزود: خرید تضمینی گندم از 15 تیرماه در این استان آغاز شده بود که تا 17 مهرماه ادامه داشت.
وی گفت: همچنین تاکنون یک هزار و 110 میلیارد ریال معادل 75 درصد مبلغ خرید گندم از کشاورزان در این استان پرداخت شده و مابقی طی ماه آینده پرداخت خواهد شد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.