به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی، عباس اهرابی درآیین نمادین برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها با اعلام اینکه ‌اکنون 32 هزار و 500 خانواراستان تحت حمایت‌های این نهاد قرار دارند اظهارکرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین کمک‌های خیران ما شاهد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت این نهاد هستیم.
وی در ادامه به دستاوردهای برگزاری جشن ملی عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشن دربین دانش آموزان توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در قشر جوان و نهادینه‌سازی آن بین آیندگان است.
اهرابی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها نمادی ازشعورکمک‌رسانی به نیازمندان را برای دانش آموزان تبیین می‌کند اضافه کرد: دانش آموزان دراین جشن درکنارهم تمرین محبت را تکرار می‌کنند.
اهرابی گفت: کمک‌های این جشن بلافاصله زیر نظرمدیران مدارس برای کمک به‌ تمامی دانش آموزان نیازمند استان هزینه می شود، به‌ طوری ‌که هم دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد و هم دانش آموزان محروم شناسایی‌شده توسط آموزش‌وپرورش از این کمک‌ها بهره‌مند‌می شوند.
وی با ذکر اینکه مشارکت مردم خراسان شمالی درجشن عاطفه‌های سال گذشته هفت میلیارد بود، پیش‌بینی کرد در جشن عاطفه‌های امسال این رقم سه برابرافزایش داشته باشد.
اهرابی تأکید کرد: در مرحله نخست این جشن که در 24 و 25 شهریورماه جاری برگزارشد مبلغ 10 میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد که با پیش‌بینی انجام‌شده امید است، این رقم به 20 میلیارد ریال افزایش داشته باشد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز دراین جشن گفت: به برکت سفر رهبری به این استان،یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار به بخش آموزش اختصاص یافت و علاوه براین امسال نیز 400 میلیارد ریال ازهمین محل برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی این نهاد اختصاص‌یافته است.
براتعلی حاتمی با اشاره به اینکه 50 درصد منابع مدرسه‌سازی درخراسان شمالی از محل کمک‌های خیران تأمین می‌شودافزود: جشن عاطفه‌ها مراسمی معنوی برای تمرین محبت و آموزش کمک ‌رسانی به هم نوع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.