به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی دوشنبه در آیین استقبال از دانشجویان جدید دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: کوشش و اهتمام استادان و دانشجویان در این مسیر، باعث می شود پندار نادرست تقابل علم و دین در جامعه زدوده شود.
وی جایگاه والای تعلیم و تعلم قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت بشر و معجزه پیغمبر خاتم(ص) را یادآور شد و با اشاره به سیر تاریخی و تطور علوم قرآنی در ادوار گوناگون و برشمردن برخی معجزات کلامی و علمی قرآن کریم، توضیحاتی درباره اهمیت و شیوه تطبیق آیات قرآن مجید با یافته های علمی بشر و تفسیر و تأویل آیات بر اساس شأن نزول، احادیث مرتبط و دیگر علوم قرآنی برای حضار بیان کرد. وی سپس مصادیقی از تطبیق آیات کلام الله مجید با علوم و فنون روز را ذکر کرد و از دانشجویان هم خواست، به مطالعه تخصصی در این زمینه بپردازند.
استاندار هم چنین در پاسخ به درخواست های رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد برای مساعدت در تصویب و اجرای طرح های 9 گانه آن گفت: برای حل تدریجی مشکلات دانشجویان، این طرح ها با نگاه مثبت بررسی و درباره آن ها تصمیم گیری می شود.
وی در عین حال، برای حل سریع مشکل تأمین سرویس تردد دانشجویان این مرکز آموزشی دستور لازم را صادر کرد و درخصوص دایر کردن رشته های تحصیلات تکمیلی در این دانشکده هم خاطرنشان کرد: نگاه دولت تدبیر و امید، گسترش رشته های تحصیلی متناسب با وضعیت و نیازهای بازار کار است و برای راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد و بالاتر در مراکز آموزش عالی استان هم باید به این سیاست و رویکردها توجه کرد.
دانشکده علوم قرآنی بجنورد سال 86 فعالیت خود را ذیل دانشگاه علوم و معارف قرآن کشور آغاز کرد و در حال حاضر قریب 300 دانشجوی دختر و پسر در آن در رشته های گوناگون به تحصیل مشغول هستند.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.