به گزارش ایرنا آیت الله حسن عالمی سه شنبه در همایش شورای زکات خراسان شمالی بر تبلیغ و ترویج فریضه واجب و مهم زکات تاکید کرد و افزود: همان طور که در صدر اسلام به زکات اهمیت و پرداخته می شد باید به آن توجه کنیم و در سطح جامعه نیز عملی شود.
وی اشاره ای به قرآن کریم و آموزه های دینی در بحث زکات کرد و گفت: نماز ستون دین است اما ستون تر و اصلی تر از نماز زکات است، رسول خدا (ص) در خصوص زکات بسیار سفارش و تاکید داشته اند و درباره این مهم بیان کرده اند که اگر کسی زکات پرداخت نکند نمازش مقبول نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر احیای فریضه زکات در سطح کشور تاکید کرد و گفت: این فریضه باید در جامعه تبیین شود.
وی افزود: سعی کنید شیوه ای که اهل بیت و مسلمانان در صدر اسلام برای تبیین این موضوع داشتند انجام دهید و در خصوص محتوای اجتماعی آن نیز بپردازید.

* پرداخت زکات خلاءهای اجتماعی جامعه را پر می کند
رئیس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه پرداخت زکات خلاءهای اجتماعی جامعه را پر می کند گفت: اگر هم اکنون در جامعه این معضل وجود دارد باید به وسلیه زکات حل شود.
آیت الله عالمی افزود: اگر فقیری در جامعه وجود دارد نشان دهنده این است که حق فقیر در جامعه ادا نمی شود.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از هزینه دولت باید توسط زکات تامین شود اظهار کرد: با عملی شدن کامل فریضه واجب دین دولت نیز برای کمک به نیازمندان و اجرای پروژه های عمرانی در مناطق روستایی و دور دست دست بازتری دارد.
وی اظهار کرد: بحث زکات با موضوع مالیات فرق می کند، زکات فریضه حکومتی و اجتماعی است که باید در جامعه دینی به آن پرداخته شود.
همایش یک روزه شورای زکات خراسان شمالی با حضور شماری از کشاورزان و خیران خراسان شمالی برگزار شد.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.