به گزارش ایرنا، محمود دلپسند پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با گلایه از کم کاری در اجرای برخی مصوبه های این کارگروه توسط بانک ها گفت: اگر بنای بانک ها بر اجرای رویه های خود و دستورالعمل های داخلی بود که نیازی به این نشست ها نبود و نیازی نیست که برای حل مشکلات تولید کنندگان دور هم جمع شویم.
وی افزود: بارها اعلام کرده ایم بانک حق ندارد حتی بخشی از وام تولید کننده را بلوکه کند و مجاز نیست به خاطر بدهی ها پولی را نگه دارد.
وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات رونق عملکرد خوبی نداریم افزود: بهترین عملکرد در این باره مربوط به بانک کشاورزی است که در آن نیز به میانگین کشوری نرسیده ایم و سایر بانک ها هم 'مرخص' هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: در واگذاری زمین ها باید میزان کارهای انجام شده رصد شود و در صورتی که میزان کار انجام شده رشد قابل قبول ندارد و سرمایه گذار توان ادامه کار ندارد زمین باید خلع ید شود.
وی تصریح کرد: در پرداخت اعتبارات تسهیلاتی نیز باید دقت شود تا در هزینه کردها انحراف ایجاد نشود.
دلپسند گفت: وجود انحراف در هزینه کرد اعتبارت تسهیلاتی مانعی برای رسیدن به اهداف توزیع این اعتبارت یعنی دست یابی به رونق تولید، اشتغال و درآمدزایی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: نتیجه اعتباراتی که پرداخت می شود باید در جامعه برای مردم ملموس باشد.
وی بار دیگر از عملکرد بانک ها و محدود بودن آنان به مرکز گلایه کرد و گفت: بانک ها نباید خود را خیلی محدود به دستورات داخلی خود کنند و بعضا نیاز است تا از ابزار مدیریتی خود برای کمک به تولید و اشتغال استفاده کنند.
وی افزود: اگر در کارها ریسک و خطر نباشد و همه کارها دیکته وار انجام شود، نمی توان گفت که کار مدیریتی انجام شده است و همه اش نباید این باشد که منتظر دستور از مرکز باشید.
بر اساس این گزارش در این نشست موضوع درخواست واحد بسته بندی حبوبات در شهرستان گرمه درباره نبود توانایی بازپرداخت اصل و سود بدهی، نحوه امهال و تقسط آن توسط بانک ملت بررسی شد.
همچنین موضوع درخواست سرمایه گذار پروش بره پرواری مجتمع قارلق شهر بجنورد مبنی بر توقف صدور اجراییه، ارائه نحوه امهال و تقسیط توسط بانک کشاورزی بررسی شد و حل مشکل سرمایه گذار واحد پرورش مرغ گوشتی درباره استرداد زمین تملیک شده واحد مزبور توسط بانک کشاورزی و نیز موضوع استرداد زمین واگذاری امور اراضی برای اجرای طرح پرورش شترمرغ نیز در این نشست رسیدگی شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.