به گزارش ایرنا حسن نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: بیشتر جمعیت این شهرستان در حوزه تولید فرش و پشتی ترکمن و صنایع دستی اشتغال دارند.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه بیشتر شهروندان این شهرستان عضو تعاونی ها هستند اما هنوز هم درآمد پایین دارند که باید در این راستا برنامه ریزی داشته باشیم تا شرکت های تعاونی آنان اقتصادی تر شود.
وی افزود: در این شهرستان بیش از 95 شرکت تعاونی فعال وجود دارد که برخی از شهروندان در دو یا چند شرکت تعاونی عضو هستند.

* مشکلات واحدهای راکد تعاونی رسیدگی می شود
وی از شناسایی تعاونی های راکد در این استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 600 شرکت تعاونی راکد که بنا به دلایلی غیر فعال بودند و امید و انگیزه ای برای ادامه کار آنان وجود نداشت از چرخه تعاونی خارج شدند.
نوری اظهار کرد: شرکت تعاونی هایی که به دلیل نبود سرمایه در گردش، مشکل بانکی و ... غیر فعال باشند به مشکلات آنان رسیدگی و در جهت فعال شدن آنان تلاش خواهیم کرد.

* شرکت های تعاونی باید رونق بگیرند
وی با بیان اینکه طبق برآورد 40 تا 50 درصد شرکت های تعاونی این استان غیر فعال هستند گفت: هم اکنون تمامی شرکت های تعاونی از نظر میزان فعالیت بررسی خواهند شد و برای یکبار تمامی شرکت های تعاونی که نمی خواهند ادامه فعالیت داشته باشند حذف خواهند شد.

* شرکت تعاونی مرز داران راز و جرگلان ضعیف کار کرده است
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه شرکت تعاونی مرز داران راز و جرگلان ضعیف کار کرده است گفت: متاسفانه این شرکت تاکنون نتوانتسه سودی عاید اعضا کند، بیشتر اعضای این شرکت نیز فعالیت ندارند.
نوری بر فعال شدن، بالا بردن توانمندی شرکت ها تاکید کرد و افزود: متاسفانه در گروهی کار کردن بسیار ضعیف عمل می کنیم که این امر باید آموزش داده شود.
وی بابیان اینکه سرانه درآمد خانوار های خراسان شمالی در کشور پایین ترین است گفت: باید با تشکیل تعاونی ها، اقتصادی کردن آنان بتوانیم درآمد خانوار های این استان را بالا ببریم که در این راستا نیازمند همکاری همه جانبه هستیم.
نوری در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد اشتغال در این استان تاکید کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت ها در این راستا استفاده کنیم ، سال گذشته در قالب تسهیلات مشاغل خانگی 15 میلیارد ریال اختصاص یافت که برای سال جاری 200 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی بر راه اندازی مشاغل نوین نیز تاکید کرد و افزود: هم اکنون باید این مشاغل را جایگزین مشاغلی که بازار فروش کمتری دارند کنیم.
این نشست به مناسبت هفته تعاون در این استان برگزار شد، روز تعاون 13 شهریور ماه است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.