به گزارش پنجشنبه ایرنا، علی حق بین در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: این کلینیک تخصصی در فضایی به وسعت سه هزار و 665 مترمربع در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه 70 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است افزود: تجهیز این کلینیک در مرحله نخست و آماده سازی برای بهره برداری، 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
حق بین اظهار کرد: در این کلینیک 10 تخت بیمارستانی برای ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران دیالیزی ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون بیماران دیالیزی استان برای دریافت برخی خدمات درمانی مجبور به عزیمت به خارج استان هستند که این امر بر هزینه های درمان آنان اضافه می کند که امید می رود با آغاز به کار کلینیک تخصصی بیماران خاص استان، نیاز به انجام این سفرها نباشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی گفت: خدمات شیمی درمانی دیگر خدمتی است که در این کلینیک داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون خدمات شیمی درمانی در بیمارستان امام علی(ع) داده می شود اما نیاز است بخش غیر دولتی نیز دراین باره وارد عرصه شود.
حق بین با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به سرطان گفت: البته در این سال ها شناسایی مبتلایان افزایش یافته است و یکی از علت های افزایش این آمار نیز می تواند افزایش شناسایی افراد مبتلا باشد اما به هر حال آمار مبتلایان بالا است.
وی با بیان اینکه 50 بیمار تالاسمی در این استان شناسایی شده است، خدمات به این بیماران را از دیگر خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی بیماران خاص بجنورد عنوان کرد.
حق بین خاطرنشان کرد: خدمات در این کلینیک رایگان و یا با تعرفه های دولتی به جامعه هدف داده می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.