علی اصغر شریکیان پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا باب یان اینکه گردوی پیوندی زودرس، هم رس، یکنواخت و کیفیت و کمیت بالایی دارد اظهار کرد: در این راستا باغ های رقم گردوی پیوندی را گسترش دادیم و یارانه ای که به نهال ها تعلق می گیرد در راستای اصلاح و نوسازی باغ ها است.
وی گفت: در شهرستان های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان کارگاه آموزشی ایجاد باغ گردو با نهال های پیوندی برگزار شده و به باغداران در این زمینه آموزش های لازم داده شده است.
شریکیان بر اصلاح و نوسازی باغ های گردو به روش سرشاخه کاری با ژنوتیپ ها و ارقام برتر نظیر چندلر، هارتلی، فرانکت، فرنو، جمال، بی 21، زد 53 و ... تاکید کرد و افزود: این طرح یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه باغبانی است که باعث بهبود کمی و کیفی محصول گردو می شود.
سطح زیر کشت باغ های گردو در این استان 2 هزار و 415 هکتار است که از این میزان 2 هزار و 161 هکتار بارور است و سالانه 5 هزار و 67 تن محصول گردو در این استان تولید می شود.
هم اکنون شیروان، فاروج و بجنورد بیشترین سطح زیر کشت و تولید گردو را در استان خراسان شمالی دارند.
خراسان شمالی دارای 344 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 40 هزار باغ است که سالانه بیش از 200 هزار تن انواع محصولات باغی تولید می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.