عصمت بدخشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فردا و همزمان با سراسر کشور، کلاس اولی ها وارد مدرسه می شوند و در نخستین روز نیز کتاب های درسی و برنامه کلاسی را تحویل می گیرند.
وی با اشاره به برگزاری جشن غنچه ها فردا در مدارس افزود: پیش دبستانی ها نیز سال تحصیلی خود را در قالب جشن غنچه ها فردا و همزمان با سراسر کشور جشن می گیرند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 15 هزار پیش دبستانی وارد کلاس های آموزش شوند.
بدخشان اظهار کرد: یکی از شرایط برای ثبت نام کلاس اولی ها، انجام تست های سنجش است و مدیران بدون انجام این تست، از ثبت نام دانش آموزان خودداری می کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه هنوز در آموزش پیش دبستانی ها محقق نشده است از بهزیستی خواست تا نام این نوآموزان را در اختیار قرار دهد و در سامانه سناد به ثبت برساند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در این صورت راحت تر می توان به اهداف انسداد مبادی بیسوادی در استان دست یافت.
بدخشان اظهار کرد: پارسال 16 هزار و 564 نوآموز در سامانه سناد ثبت نام شدند اما آماری از پیش دبستانی هایی که زیر نظر بهزیستی آموزش دیدند در دست نیست.
وی با بیان اینکه امسال بیش از 10 هزار نوآموز زیر پوشش طرح تست سنجش قرار می گیرند و به لحاظ سلامتی غربالگری می شوند اظهار کرد: این طرح از نیمه مردادماه آغاز شده و تا نیمه مهرماه ادامه دارد.
وی گفت: در این طرح بینایی، شنوایی و هوش نوآموزان مورد سنجش قرار می گیرد و در صورت وجود مشکل احتمالی در دوره پیش دبستانی اقدامات لازم برای کمک های آموزشی انجام می شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال برای حمایت از نوآموزان پیش دبستانی مناطق محروم و 2 زبانه، خدمات آموزش پیش دبستانی برای یکهزار نوآموز در 67 کلاس ارائه شد.
95 هزار و 668 دانش آموز در یکهزار و 186 مدرسه دوره ابتدایی خراسان شمالی تحصیل می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.