به گزارش ایرنا، عصمت بدخشان سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: با وقوع زلزله در اردیبهشت ماه امسال، شماری از مدارس در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان آسیب دید و مشکل کمبود فضای فیزیکی بیشتر شد.
وی با اشاره به اجرای طرح 3-3 در مدارس ابتدایی افزود: در این طرح دانش آموزان اول تا سوم در یک آموزشگاه و چهارم تا ششم نیز در یک آموزشگاه تحصیل می کنند که با اجرایی شدن این طرح نیز کمبود فضای فیزیکی مدارس محسوس شد.
وی تصریح کرد: پیش از این 86 درصد از مدارس ابتدایی استان در نوبت صبح برقرار بود اما اکنون حدود 90 درصد از این مدارس باید چرخشی اداره شود.

* پارسال 376 دانش آموز ابتدایی از حضور در کلاس های درس بازماندند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به دغدغه ها برای انسداد مبادی بیسوادی در این استان گفت: تحقق اهداف در این باره نیازمند همکاری دستگاه ها ونهادهای مختلف است.
بدخشان گفت: در سال تحصیلی گذشته 376 دانش آموز ابتدایی از حضور در کلاس های درس بازماندند که از این تعداد، نتوانستیم 249 دانش آموز را پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه آدرس و شماره ملی این دانش آموزان در دست بود اما پیگیری های جدی ما برای یافتن آنان به نتیجه نرسید.
وی گفت: سال گذشته 127 دانش آموز دوره ابتدایی در استان به علت مشکلات مالی، بی سرپرست بودن و یا داشتن سرپرست بد از حضور در کلاس های درس بازماندند.
وی افزود: علت بازماندن از تحصیل 45 دانش آموز نیز ممانعت والدین و تعصب فرهنگی گزارش شده است، 16 نفر به علت بیماری از حضور در کلاس های درس بازماندند و پنج نفر دانش آموز 6 تا 12 ساله نیز به علت ازدواج، دیگر در کلاس درس حاضر نشدند.
بدخشان با تاکید بر اینکه برای تحقق انسداد مبادی بیسوادی باید دستگاه ها و نهادهای مختلف همکاری و حمایت داشته باشند اظهار کرد: نهاد های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در زمینه کمک به دانش آموزان بی سرپرست و یا دارای سرپرست بد حمایت کنند، دانشگاه علوم پزشکی نیز در درمان دانش آموزانی که به علت بیماری نتوانسته اند در کلاس درس حاضر شوند بیش از پیش همکاری داشته باشد.
بدخشان گفت: مشکل ممانعت والدین نیز باید تعیین تکلیف شود و با ورود نهادهای مختلف باید تکلیف با خانواده هایی که از حضور فرزندان در کلاس های درس ممانعت می کنند مشخص شود.
به گفته وی در سال تحصیلی گذشته 99 درصد از دانش آموزان کلاس اولی در کلاس جذب شدند و میزان پوشش تحصیلی دوره ابتدایی 98.2 درصد است.
95 هزار و 668 دانش آموز در یکهزار و 186 مدرسه دوره ابتدایی خراسان شمالی تحصیل می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.