به گزارش ایرنا، عبدالرضا عزیزی در همایش ملی انگور و فرآورده های انگور در بجنورد اظهار کرد: تولید انگور در خراسان شمالی اقتصادی نیست اما دارند کشاورزان را به توسعه باغ های انگور تشویق و ترغیب می کنند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون کشمش های تولیدی استان در انبارها گندیده است و از مصرف خارج شده و تاکداران را شاکی کرده است اما باز هم تشویق ها و ترغیب ها برای توسعه تاکداری ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تاکدارن ما پارسال به خاطر شیوع بیماری سفیدک انگور در تاکستان ها، متحمل خسارت زیاد شدند و فشار زیادی بر آنان وارد شد.
وی گفت: بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی استان، 47 درصد از باغ های استان مربوط به تاکستان ها است و این آمار نشان می دهد که ایجاد تنش و خسارت در این باغ ها، چه میزان خسارت به این تولیدکنندگان و معیشت کشاورزان وارد می کند.
عزیزی تاکید کرد: خانواده های زیادی با تاکداری امرار معاش می کنند و بروز بیماری و وارد شدن خسارت به تاکستان ها سبب می شود تا شمار زیادی از خانوار های روستاها دچار مشکل شوند.
وی از سنتی بودن کشاورزی در این استان انتقاد و آن را از مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: در چند دهه اخیر هیچ تغییر خوبی در کشاورزی رخ نداده است و تولید در این بخش به صورت سنتی انجام می شود.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با استفاده از روش های نوین، کشاورزی را اقتصادی کنیم و تولید در این بخش را از سنتی بودن خارج سازیم.
وی تاکید کرد: استفاده از تجربه های کشاورزان موفق و نمونه و بهره بردن از توان تخصصی و مهارت فنی کارشناسان کشاورزی می تواند بهره وری در کشاورزی را ارتقا دهد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون بهره وری و راندمان در کشاورزی و از جمله در تولید انگور پایین است و دراین وضعیت چرا باید کشاورزان را به توسعه باغ های انگور و تاکداری ترغیب کنیم؟
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انگور کشت نکنید تصریح کرد: باید به جای تاکداری کشت محصولاتی چون زعفران مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به گلایه کشاورزان از خدمات نامناسب صندوق بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بخش کشاوزی، نارضایتی کشاورزان از بیمه صندوق کشاورزی است.
وی افزود: فردی که یک کشاورز راضی از خدمات بیمه ای صندوق کشاورزی را معرفی کند، جایزه دریافت می کند.
عزیزی اظهار کرد: باید علت های نارضایتی کشاورزان از خدمات بیمه ای این بخش مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود از برخی حرف ها که سبب ایجاد اختلاف میان نمایندگان مجلس می شود انتقاد کرد و گفت: چرا برخی حرف هایی می زنند که سبب چالش میان نمایندگان می شود؟
وی تصریح کرد: در برخی استان ها فعالیت ها هیچ تاثیری از چپی و راستی بودن ها ندارد و افراد از جناح های مختلف برای توسعه و پیشرفت همکاری دارند اما در این استان فعالیت ها بعضا تحت شعاع چپی و راستی بودن ها قرار می گیرد.

3007/ 7185/ 6042 خبرنگاران، ربابه صانعی، کبری علی آبادی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.