حضرتقلی حیدری پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز طی هفته اخیر اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم قرمز در خراسان شمالی قبلا 340 هزار ریال و گوشت گاو 300 هزار ریال بوده است که هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت بره درجه یک مجلسی 360 هزار ریال و گوشت گاو بدون چربی و استخوان 340 هزار ریال می باشد.
وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی خود تولید کننده گوشت قرمز است گفت: همچنین این استان بهترین گوشت و دام را دارد و با توجه به اینکه استان محروم می باشد تقاضا این است قیمت گوشت پایین تر و مناسب تر باشد و تابع استان های دیگر نباشد.
حیدری افزود: هم اکنون شیروان با تولید سالانه چهار هزار و 651 تن، اسفراین با تولید 3 هزار و 957 تن و مانه و سملقان با تولید 3 هزار و 262 تن گوشت قرمز به ترتیب بیشترین تولید گوشت قرمز در استان خراسان شمالی را دارند.
سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان به ازای هر فرد در سال، 15 کیلوگرم است.
استان خراسان شمالی 2 میلیون و 55 هزار راس دام سبک شامل بز، بزغاله، گوسفند و بره و 78 هزار و 520 راس دام سنگین شامل گاو و گوساله دارد.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.