علیرضا علیخانی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال برای اجرای این طرح 120 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مخاطرات برق، جلوگیری از خاموشی ها و کاهش تلفات انرژی برق عنوان کرد و افزود: این کابل ها در برابر نفوذ آب عایق هستند و از این رو بسیاری از حوادث در شبکه های برق به حداقل می رسد و خاموشی ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه در کابل های خودنگهدار امکان گرفتن انشعاب غیرمجاز به حد اقل می رسد اظهار کرد: یکی دیگر از مزایای این طرح، جلوگیری از گرفتن انشعاب غیرمجاز است.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این سیم های مسی که از لابه لای درختان عبور داده شده و در بارندگی ها و وزش باد، منجر به حادثه و خاموشی طولانی مدت می شد، اما این مشکل درکابل های خودنگهدار مرتفع شده است.
به گفته قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی سال گذشته ۸۳۱ کیلومتر از شبکه سیمی فشار ضعیف استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
علیخانی اظهار کرد: جایگزینی کابل های خودنگهدار با شبکه های فشار ضعیف برق در برخی از شهرها از جمله شهر بجنورد به طور کامل انجام شده است و مابقی نیز در دست پیگیری است.
وی گفت: از چهار هزار و 200 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، جایگزینی یکهزار و 500 کیلومتر باقی مانده است که امید می رود تا نیمه نخست سال آتی تمام شبکه های ضعیف با کابل خودنگهدار تعویض شود.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به جایگزینی سیم های آلومینیوم شبکه های فشار متوسط به سیم عایق CCT در استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح سبب کاهش میزان حوادث انسانی برق می شود و علاوه بر آن کاهش میزان خاموشی، و جلوگیری از شاخه زنی و حفظ محیط زیست از دیگر اهداف این طرح است.
به گفته وی امسال 45 کیلومتر از شبکه های فشار متوسط استان با سیم های عایق CCT جایگزین می شود و برای این طرح امسال 11 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.