سرهنگ علیرضا حسین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بهار سال گذشته شمار قربانیان حوادث جاده ای در استان 55 نفر گزارش شده بود.
وی با بیان اینکه بیشترین حوادث منجر به فوت در مسیر بجنورد به جنگل گلستان گزارش شده است افزود: وقوع حوادث رانندگی طی بهار امسال در مسیر چمن بید به مینودشت 11 فوتی و 21 مجروح برجای گذاشته است و در مسیر آشخانه به چمن بید نیز چهار فوتی و 24 مصدوم در حوادث رانندگی به ثبت رسیده است.
به گفته وی طی این مدت در حوادث رانندگی که در مسیر اسفراین- جاجرم گزارش شده هشت نفر جان خود را از دست داده و 15 نفر مجروح شده اند و حوادث جاده ای در مسیر بجنورد- اسفراین نیز 6 فوتی و 21 نفر مصدوم برجای گذاشته است.
وی تصریح کرد: چهار نفر از فوتی های حوادث جاده ای استان در تصادفات محور بجنورد-شیروان و سه نفر در مسیر بجنورد-آشخانه به ثبت رسیده است.
وی اظهارکرد: در بهار امسال وقوع 546 فقره تصادف در جاده های استان گزارش شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش یافته است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: واژگونی، علت وقوع 227 فقره از تصادفات، معادل 42 درصد از این حادثه ها را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: علت وقوع 10درصد از تصادفات جاده ای استان معادل 56 فقره برخورد رخ به رخ و علت 11 درصد از آنان معادل 56 فقره برخورد جلو به عقب گزارش شده است.
حسین زاده افزود: سواری ها در وقوع 67 درصد از تصادفات جاده ای استان مقصر بوده اند و موتور سیکلت ها با 13 درصد و وانت کامیونت ها با 10 درصد در رده های بعدی خودرودهای درگیر و مقصر در وقوع حادثه ها قرار دارند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: خستگی ناشی از خواب آلودگی علت 35 درصد از تصادفات جاده ای استان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: سرعت غیر مجاز با 18 درصد و تجاوز به چپ با 14 درصد در رده های بعدی علت های وقوع تصادف جاده ای در استان به ثبت رسیده است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.