یزدان عنبری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های اخیر 53 کیلومتر از این محور به صورت چهار خطه برای بهره برداری آماده شده زیر بار ترافیک رفته است.
وی افزود: از شهریور ماه امسال تاکنون 28 کیلومتر از این پروژه راهسازی برای بهره برداری آماده شده است.
وی اظهار داشت: اجرای پروژه چهار خطه کردن محور بجنورد- جنگل گلستان در سفر کاروان دولت نیز مورد توجه قرار گرفت و در این سفر مقرر شد 165 میلیارد تومان اعتبار تامین شود.
عنبری گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه بودجه نیز قول های مساعدی برای تزریق 100 درصدی مصوبه های سفر کاروان دولت به استان داده شد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی افزود: امید می رود در سال اتی نیز بتوانیم 40 کیلومتر دیگر از این مسیر را برای بهره برداری اماده کنیم.
به گفته وی این مسیر 140 کیلومتر طول دارد و تا کنون 160 میلیارد تومان برای اجرای چهارخطه کردن این محور هزینه شده است.
نبود جایگاه بنزین در سمت راست جاده، نبود توقفگاه، نداشتن شانه خاکی از جمله مشکلاتی است که از علت های بروز تصادف در این محور شمرده می شود.
عملیات اجرایی این محور ارتباطی مهم که 140 کیلومتر طول دارد از سال 84 آغاز شده است.
*آغاز اجرای 100 پروژه در استان
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی همچنین گفت: امسال حدود 100 پروژه جدید وارد مرحله اجرایی شده که عمده ترین آن ها ساخت مدرسه است.
عنبری افزود: البته رویکرد و سیاست دولت بر این است تا تمام توان بر روی تکمیل و اتمام پروژه های در حال اجرا گذاشته شود و پروژه جدیدی اجرایی نشود اما بر حسب نیاز و ضرورت پروژه هایی وارد مرحله اجرایی شده اند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به جذب قیرهای رایگان برای اجرای پروژه های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشتهخراسان شمالی دومین استان به لحاظ میزان جذب قیر رایگان بود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: پارسال 26 هزار تن قیر رایگان برای اجرای پروژه های عمرانی شهری و روستایی در استان جذب شد.
وی گفت: امسال نیز تلاش داریم تا با رایزنی ها و چانه زنی ها سهم بیشتری از قیرهای رایگان را دریافت کنیم.
استان 940 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.