به گزارش ایرنا سعید خوشقامت شنبه در جمع کارکنان جهاد کشاورزی شیروان اظهار کرد: یکی از محصولاتی که جایگاه ویژه ای دارد گیاهان دارویی با امکان صادرات اسانس آن است و این امر از نظر اقتصادی ارزآوری خوبی دارد.
وی با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی و جایگاه ویژه آن گفت: همچنین 54 هزار هکتار باغ گل محمدی نیز در شیروان احداث شده و در زمینه زعفران، سطح زیر کشت آن در شیروان 580 هکتار است که 180 هکتار آن غیر بارور و 400 هکتار بارور است.
خوشقامت از احداث و راه اندازی 4 هکتار گلخانه در شیروان خبر داد و افزود: سال گذشته برای خط اعتباری مکانیزاسیون این شهرستان 42 میلیارد ریال اعتبار مصوب که 70 میلیارد اعتبار جذب شد.
وی گفت: در این راستا 164 پرونده معرفی شد که شهرستان شیروان در این زمینه رتبه اول جذب اعتبارات در سطح استان را کسب کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیروان با اشاره به بخش صنایع و مکانیزاسیون این شهرستان گفت: صدور12 مورد مجوز مشاغل خانگی، جذب تسهیلات برای خرید تراکتور 86 مورد، 110 مورد معرفی جهت سوخت کمباین و تامین سوخت تراکتور و ادوات کشاورزی 3 هزار مورد بوده است.
خوشقامت با بیان اینکه شیروان در سال 95 رتبه اول گوشت سفید( مرغ و ماهی) را در خراسان شمالی داشته است افزود: هم اکنون 30 واحد پرورش ماهی استخر سردآبی و گرمابی در شیروان مشغول فعالیت هستند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت واقع در 60 کیلومتری شر بجنورد افزون بر 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.