بابک سلحشور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از نظر چارت اداری پزشکی قانونی خراسان شمالی 122 نفر ردیف دارد اما هم اکنون تنها 22 پست سازمانی در این اداره مشغول به کار هستند.
وی افزود: هم اکنون این مرکز در بخش تخصصی به ویژه در حوزه آزمایشگاه های تخصصی از جمله سم شناسی، آسیب شناسی، ژنتیک و نیز کمیسیون ها با کمبود نیرو روبه رو است.
وی گفت: گاه در کارشناسی ها به علت نبود متخصص در این استان برخی آزمایش ها به دیگر استانها ارجاع می شود که این امر روند پاسخگویی به پرونده ها را کند می کند.
سلحشور کمبود پزشک را یکی از مشکلات اساسی پزشکی قانونی خراسان شمالی برشمرد و افزود: متاسفانه کالبدشکافی برای پزشکان چندان جذابیتی ندارد و کمتر نیرویی به فعالیت در این بخش تمایل نشان می دهد.
وی به طرح استخدام نیروی این اداره در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: آزمون مزبور، به دلیل جذابیت نداشتن کار در این حوزه و استرس کاری که در این کار وجود دارد با عدم اقبال متقاضیان مواجه شد.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: هم اکنون 82 درصد از چارت سازمانی پزشکی قانونی این استان با توجه به آنچه که برای یک اداره کل تعریف شده، خالی از نیروست و صرفا 15 درصد از پست های سازمانی این اداره کل تعیین تکلیف شده است.
وی اشاره ای به آزمون استخدامی در شهریور ماه سال جاری کرد و افزود: امید وار هستیم دو پزشک برای بجنورد و شیروان جذب شود تا بخشی از کمبود ها در این زمینه جبران شود.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تعداد معاینات انجام شده در سال گذشته را 23 هزار و 733 مورد پرونده عنوان کرد و افزود: همچنین در این مدت 2 هزار و 575 پرونده در خصوص آزمایشگاه بوده که از این نظر 34 درصد رشد داشته است.
سلحشور افزود: همچنین در این مدت 128 کمیسوین پزشکی نیز داشته ایم که در مقایسه با سال 94، چهار درصد رشد داشته است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.