محمدنقی کاظمیان شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این مزرعه در حد یک هکتار است اظهار کرد: مزرعه مزبور با اعتبار65 میلیون ریال تشکیل که هفته گذشته کشت آن تمام شده و هم اکنون در مرحله آبیاری است.
وی گفت: برای سال آینده تولید بذر سیب زمینی در در داخل استان صورت می گیرد که 7 رقم بذر سیب زمینی وارداتی را در کنار 2 رقم بذر وارداتی حفظ کردیم و در این صورت کیفیت تولید، بازار فروش و درآمد بیشتر خواهد شد.
کاظمیان سطح زیر کشت سیب زمینی در این استان را در سال جاری هزار و 100 هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی تولید از این میزان در سطح 33 هزار تن است که میانگین مصرف سالانه سیب زمینی هر فرد، 45 کیلوگرم است.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: شهرستان فاروج با 51 درصد سطح زیر کشت بیشترین سطوح زیر کشت این محصول را دارد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال اقدام خوبی که در راستای تولید سیب زمینی شده بر این است که کمترین مشکل بذری را داشته باشد و بذوری که کشت یا تهیه شده سال آینده در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
به گفته کاظمیان سطح زیر کشت سیب زمینی در این استان در سال گذشته هزار و 80 هکتار بوده که توفیق زیادی در سطح زیر کشت آن صورت نگرفته است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.