غلامحسین ساقی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سایت اداری ارکان شهر بجنورد، 9 حلقه چاه حفر شده است اما به علت نبود مخزن، ادارات مستقر در سایت اداری ارکان آب خام از ما دریافت و خود نسبت به کلرزنی اقدام می کنند.
وی افزود: ساخت این مخزن تا دو ماه دیگر وارد مرحله اجرایی می شود و اکنون در مرحله انجام مطالعه ژئوتکنیک و انتخاب پیمانکار است.
وی خاطرنشان کرد: برای بهره بردای از این مخزن، 25 کیلومتر شبکه توزیع اجرا می شود.
ساقی با بیان اینکه سال 96 قرار است با تزریق 30 میلیاد ریال، ساخت این مخزن عملیاتی می شود افزود: ساخت و بهره برداری از این مخزن 2هزار مترمکعبی 125 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

* تابستان امسال برخی شهرها با تنش آبی روبه رو هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان در باره مشکل شهروندان در شهرهای مختلف استان در تامین آب گفت: از دو سال گذشته، مشترکان شهر گرمه و جاجرم از منابع آب پایدار بهره مند شده اند و با اجرای طرح آبرسانی به شهر گرمه و جاجرم از چاه کرنخ، مشکلی در تامین آب آشامیدنی برای این شهروندان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تابستان امسال در برخی از شهرهای استان با مشکل تنش آبی روبه رو هستیم اظهار کرد: انتظار می رود مشترکان در مصرف آب صرفه جویی کنند تا با مشکل تامین آب در تابستان روبه رو نشویم.
وی در باره برنامه ها برای آبرسانی به شهرهای استان در سال جاری اظهار کرد: برای حل مشکل کمبود آب در شهر فاروج، یک حلقه چاه حفر و تجهیز شده است که در مسیر انتقال آب این چاه به شهر، با مشکل تملک زمین روبه رو شده ایم که در حال رفع آن هستیم.
ساقی خاطرنشان کرد: در صورت سرعت گرفتن حل مشکل زمین، کار انتقال آب به شهر فاروج تا دو ماه دیگر به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه امسال برای تامین منبع آب پایدار برای شهر فاروج چاه دیگری نیز حفر می شود گفت: این چاه امسال تجهیز و به بهره برداری می رسد.

* مشکل آبرسانی به شهرهای تازه تاسیس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: برخی از شهرهای استان به تازگی از شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل گرفته شده اند که نه مخزن مناسب و نه منابع تامین مناسب دارند.
وی تصریح کرد: برای تامین آب شهروندان در شهر زیارت و قوشخانه، 2 مخزن یکهزار مترمکعبی در دستور کار است که با تخصیص اعتبار در سال 96 عملیاتی می شود.
به گفته ساقی، اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر مخزن 10 میلیارد ریال است و برای کار انتقال آب مخازن نیز پنج میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: در مجموع برای بهره برداری از این دو مخزن 30 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی با بیان اینکه شرایط تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهرودان تیتکانلو نیز همانند شرایط شهر زیارت و قوشخانه است گفت: در شهر تیتکانلو نیز مقدمات برای انتخاب پیمانکار به منظور ساخت مخزن 2 هزار مترمکعبی انجام شده و تا یک ماه دیگر این پروژه اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: با ساخت این مخزن مشکل تامین آب مورد نیاز این شهروندان تا 30 سال دیگر حل می شود.
ساقی افزود: برای ساخت این مخزن نیز 30 میلیارد ریال مورد نیاز است که در سال 95، 10 میلیارد ریال به این پروزه تزریق شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای تامین آب مورد نیاز شهروندان شهر پیش قلعه، ساخت مخزن 500 مترمکعبی پیگیری شده است و تا 20 روز دیگر آب این مخزن وارد مدار می شود و با بهره برداری از این مخزن، این شهر نیز تا چند سال دیگر منشکل تامین آب نخواهد داشت.
ساقی بیان داشت: مخزن 500 مترمکعبی در شهر لوجلی نیز آماده بهره برداری شده است و مخزن یکهزار مترمکعبی در شهر قاضی نیز در صورت تامین اعتبار تا چهار ماه دیگر به بهره بردای می رسد.
وی با بیان اینکه در شیروان نیز یک مخزن چهار هزار مترمکعبی ساخته شده و آماده بهره برداری است افزود: با بهره برداری از این مخزن آب مورد نیاز ساکنان مسکن مهر شیروان وارد مدار می شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.