به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد:
اختلاف 30 هزار نفری قابل قبول نیست و باید مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره ارزیابی فعالیت دستگاه های اجرایی در زمینه کمک به سوادآموزی گفت: لحاظ شدن شاخص فعالیت در زمینه سوادآموزی برای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، نیازمند این است که این امر پیش از این به نهاد ها ابلاغ شده باشد.
وی اظهار کرد: باید نحوه همکاری دستگاه ها در این باره مشخص و تبیین شود و آموزش و پرورش انتظارات خود از دستگاه های اجرایی را اعلام کند تا نسبت به تصویب و ابلاغ به دستگاه های اجرایی اقدام شود.
استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به خسارت های زلزله ماه گذشته در استان گفت: اعتبارات استان با اولویت رفع آسیب های مناطق زلزله زده اختصاص پیدا می کند.
صالحی گفت: اولویت ما تسکین آلام و درد آسیب دیدگان از زلزله است.
وی افزود: اعتبارات آموزش و پرورش استان نیز با اولویت رسیدگی به مدارس آسیب دیده از زلزله تخصیص پیدا می کند.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با استفاده از اعتبارات و منابع مختلف همچون اعتبارات بحران، و نیز سوق دادن کمک های خیران به ساخت مدارس، بازسازی و تعمیر مدارس آسیب دیده از زلزله سرعت گیرد.

* حمایت مالی از بازسازی و تعمیر مدارس خسارت دیده از زلزله
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز در این نشست بر حمایت های بودجه ای از بازسازی و تعمیر مدارس تاکید کرد و گفت: در این باره پیگیری های لازم انجام می شود تا بازسازی و تعمیر مدارس خسارت دیده از زلزله سرعت گیرد.
مجید پورعیسی اظهار کرد: تامین هزینه های مربوط به اجاره مکان برای مدارس، خرید و تامین کانکس برای تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نیز مورد حمایت قرار می گیرد.
وی درباره تغییر کاربری فضای آموزشی و تجاری سازی در مدارس گفت: پیشنهاد می شود کمیته ای متشکل از نهادهای مربوط همچون مدیریت دفتر شهری استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری، مدیریت دفتر فنی و این سازمان تشکیل شده وبررسی های بیشتری در این باره انجام شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.