محمد رضا صالحی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با این حال تصریح کرد: وقوع زلزله در چند روز مانده به انتخابات در روند نتیجه رای مردمان بی تاثیر نبود چراکه این حادثه وقت و انرژی زیادی از مسئولین اجرایی و حامیان دولت برای رسیدگی صرف شد ، اما رقیبان از یک طرف اقدامات انجام شده را انتخاباتی جلوه می دادند و به مسئولین حمله می کردند و از طرف دیگر با بالا بردن سطح توقع آسیب دیدگان از مسئولین انتقاد می کردند.
وی همچنین تاکید کرد: ستادهای تبلیغاتی نامزدها بیشتر در شهرها مستقر شدند در حالی که این استان که از جمعیت روستایی برخوردار است اما به جز یکی از ستادها در روستاها تقریبا هیچ تبلیغی صورت نگرفت و این خود باعث شد که نتیجه در اکثر روستاهای استان به نامزد رقیب دولت واگذار شود.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه مشارکت واجدین شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی در استان بسیار خوب و در حدود 81 درصد بود و از این نظر تقریبا مشابه انتخابات سال 1392 بوده است خاطرنشان کرد: با وجود همه رفتارهای غیرمنصفانه و تبلیغات غیراخلاقی برخی رقبا اما در برگزاری انتخابات و بویژه سلامت آن شبهه خاصی در استان مطرح نشده است.
*** رای مردم به روحانی رای به ادامه عزت، صلح و پیشرفت است
استاندار خراسان شمالی بااشاره به اینکه رای مردم به تداوم دولت دکتر روحانی رای به ادامه ریل گذاری 4 سال گذشته و در راستای حفظ عزت و اقتدار و صلح و پیشرفت ایران اسلامی است تصریح کرد: اکثریت مردم ایران با حضور در این انتخابات 'دوباره ایران؛ دوباره اسلام؛ دوباره آزادی؛ دوباره عزت؛ دوباره آرامش؛ دوباره صلح و دوباره رفع تحریم ها' را تاکید کردند.
صالحی با اشاره به مشارکت بالای همه اقوام استان بویژه مشارکت بالای ترکمن ها و اهل سنت استان در انتخابات گفت: دولت تدبیر و امید و دکتر روحانی حقوق همه اقوام و مذاهب را محترم می شمارد و بر پاسخگویی به مطالبات آنان تاکید دارد.
به گزارش ایرنا، مردم اهل سنت شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی با حضور بیش از 90 درصدی در انتخابات روز جمعه حماسه بزرگی آفریدند و ازمجموع 12 هزار و 382 رای اخذ شده، 11 هزار و 433 رای به دکتر روحانی رای دادند که حادثه ای بی نظیر در سطح کشور است.
**مشارکت 81 درصدی مردم خراسان شمالی در انتخابات
استاندار خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه 81 درصد واجدین شرایط این استان در انتخابات شرکت کردند، گفت: این میزان 522 هزار و 257 رای بود که 512 هزار و 154 رای صحیح بوده است.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه زنان این استان بیش از مردان رای دادند افزود: زنان 52 درصد رای و مردان نیز 48درصد رای دادند و این امر نشان می دهد که هم اکنون حق خانم ها را در حوزه های مدیریتی را بیشتر به جا بیاوریم .
وی با بیان اینکه شهرستان گرمه با 84.11 درصد بیشترین مشارکت را در این استان در انتخابات داشته اند افزود: مشارکت در جاجرم 83.14درصد، فاروج 83.22 ، مانه و سملقان 83.14، بجنورد 82.14، شیروان 80.63 ،اسفراین 78،79 و راز و جرگلان 68.27 درصد بوده است.
1744
*** تولید و انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.