به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی عکس ققنوس (مستند اجتماعی) با حضور هنرمندان کشوری و استانی و مسؤولان فرهنگی و هنری خراسان شمالی در محل مؤسسه تجلی فرآیند عمیق بجنورد برگزار شد.
در این مراسم برگزیدگان این جشنواره معرفی و با دریافت لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه نقدی تجلیل شدند.
بر اساس هیئت داوران دومین جشنواره استانی در بخش مجموعه عکس مریم تخته‌سنگی به‌عنوان برگزیده معرفی شد و جایزه ویژه هیئت داوران، تندیس و لوح تقدیر به همراه ده میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کرد.
در بخش تک عکس حمید بهمنیار به مقام نخست رسید و تندیس، لوح تقدیر جشنواره و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال را از آن خود کرد، مهدی علیزاده دوم شد و تندیس، لوح تقدیر جشنواره و مبلغ هشت میلیون ریال را دریافت کرد و جایزه نفر سوم شامل لوح تقدیر جشنواره و مبلغ 6 میلیون ریال هم به مریم داورنیا رسید.
همچنین بر اساس نظر هیئت داوران جشنواره نرگس شکری، امید حسن نیا، حامد نیستانی، بشیر روشندل، حمید بهمنیار، سعید طلوعی، رامین انصاری، مریم داورنیا، زهره رضایی، سحر ستوده سرخ‌آبادی، مجتبی دامرودی، فاطمه رحیمی، سعید قره‌باشلو، مهدی علیزاده، نرگس وکیلی و مریم تخته‌سنگی عکاسانی بودند که آثار آنها برای ارائه در نمایشگاه این جشنواره انتخاب شده است.
وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی، در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درزمینه آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: وضعیت آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، خشونت، حاشیه‌نشینی و سایر موارد در جامعه مشهود بوده و نیاز به تکرار ندارد؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که همه ما برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وظیفه داریم.
وی با بیان اینکه نقش و رسالت هنرمندان در این زمینه بیشتر از سایر اقشار است، افزود: به دلیل آنکه زبان هنرمندان زبانی مؤثرتر، گیراتر و فراگیرتر بوده و هنرمندان نگاه تیزبینانه و جهان‌بینی گسترده‌تری دارند و همچنین به دلیل تعهدی که هنرمندان به هنر و جامعه دارد، رسالت آنها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: اگر حمایت نهادهای ارشد استان از هنر عکاسی افزایش یابد، در سال‌های آتی می‌توانیم سطح جشنواره استانی ققنوس را ملی کرده و این جشنواره سالانه با شرکت عکاسانی از سراسر کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی هم در این مراسم اظهار کرد: نگاه هنرمند به مسائل اجتماعی سبب می‌شود حساسیت‌ها، ظرافت‌ها و ریزبینی مدیران، خانواده، جامعه و والدین نسبت به مسائل اجتماعی بیشتر و دقیق‌تر شود.
محمدرضا حاتمی ادامه داد: نگاه هنرمند نگاهی بدون سانسور، واقع‌بینانه و برگرفته از فطرت صادقانه او است که حقایق را می‌بیند و بیان می‌کند.
جشنواره استانی عکس ققنوس (مستند اجتماعی) به همت خانه عکاسان حوزه هنری خراسان شمالی با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری برگزار و مراسم اختتامیه آن هم روز پنج‌شنبه، چهارم خردادماه برپا شد.
این جشنواره عکس با موضوعات حاشیه‌نشینی، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی شهرها ازجمله متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و... و آسیب‌های اجتماعی کودکان شامل کودکان کار، کودکان خیابانی و... برگزار شد.
هیئت داوران جشنواره عکس ققنوس متشکل از ساسان مؤیدی، داوود عامری و داریوش اورانوس بخت پس از ارزیابی 322 عکس ارسالی از سوی 48 هنرمند استانی به این جشنواره، سه عکس را به‌عنوان آثار حائز رتبه اول تا سوم و یک مجموعه عکس را به‌عنوان مجموعه برتر انتخاب کردند که در مراسم اختتامیه جشنواره از صاحبان این آثار با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه نقدی تجلیل شد.
همچنین هیئت داوران جشنواره 25 تک عکس و یک مجموعه شامل شش عکس را برای حضور در نمایشگاه دومین جشنواره استانی ققنوس انتخاب کرده بودند که نمایشگاه این آثار منتخب امروز و در حاشیه مراسم اختتامیه افتتاح شد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.