عبدالحسین نامور پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خسارت های وارد شده در اسفراین بر اثر سیلاب و تگرگ و در فاروج بر اثر تگرگ بوده است اظهار کرد: بر اثر این حوادث محصولات زراعی، باغی و منابع آبی در این 2 شهرستان خسارت دیدند.
وی محصولات زراعی خسارت دیده را شامل گندم، جو، پیاز، یونجه، چغندر قند و خربزه عنوان کرد و گفت: کل سطح خسارت دیده در بخش زراعی 145 هکتار به مبلغ 27 میلیارد و 415 میلیون ریال بوده است.
نامور افزود: همچنین در بخش باغی محصولات انگور، گردو، سیب، آلو، زردآلو و پسته(اسفراین) در سطح 432 هکتار به مبلغ 35 میلیارد و 624 میلیون ریال خسارت دید.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به خسارت دیگر سیلاب و تگرگ 17 و 18 اردیبهشت ماه در شهرستان اسفراین گفت: خسارت به 4 قنات در اسفراین به میزان یک میلیارد و 500 مییلون ریال بوده است.
به گفته نامور سرمازدگی به همراه یخ زدگی 9 اردیبهشت ماه در خراسان شمالی هم هزار و 570 میلیارد ریال به باغ های این استان خسارت وارد کرد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.