محمد رضایی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا و با بیان اینکه هم اکنون تمام سموم در شهرستان ها توزیع شده است اظهار کرد: در تمام فروشگاه های این استان سموم موجود است که انتظار می رود در صورت مراجعه همکاران سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان، این قشر پرزحمت همکاری های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح 12 هزار و 250 هکتار از مزارع استان مبارزه با سن مادری انجام شده است گفت: بیشترین سطح مبارزه در شهرستان های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان بوده است زیرا که مانه و سملقان قطب کشاورزی و اسفراین همیشه درگیر سن بوده است.
رضایی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 120 هکتار از مزارع این استان با سن مادری مبارزه شد افزود: سطح مبارزه با سن مادری امسال نسبت به سال قبل 6 برابر افزایش داشته است که تمرکز بر روی سن مادری و بازدید از اماکن زمستانه سن از جمله علل افزایش سطح مبارزه بوده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به وضعیت سن به حالت طغیانی گفت: در سال 95 در مقایسه با سال قبل، 35 درصد جمعیت سن در اماکن بالاتر و 18 درصد افزایش سن مادری در سال 95 در مقایسه با سال 94 بوده است.
رضایی با بیان اینکه هم اکنون در اسفراین، جاجرم، سنخواست و مانه تخمک های سن مادری در حال باز شدن است افزود: کم ترین تلفات به گندم و همکاری کشاورزان با همکاران سازمان جهاد کشاورزی در این مرحله از جمله مزیت های مرحله سن مادری است.
به گفته وی سطح زیر کشت گندم آبی در سال جاری 49 هزار هکتار، گندم دیم 103 هزار هکتار و جو آبی و دیم 45 هزار هکتار بوده است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.