محمد تقی ایرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پنج هزار و 489 نفر داوطلب در سراسر استان برای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده بودند.
وی گفت : از مجموع پنج هزار و 489 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان، 193نفر انصراف دادند و 86نفر رد صلاحیت شدند.
وی تعداد صندوق های شورای اسلامی شهر و روستا را یک هزار و 61 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد صندوق ها در دوره گذشته یک هزار و 35 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود افزود: 180 شعب اخذ رای در بجنورد، 63 شعب در شیروان و 37 شعب در اسفراین خواهیم داشت که به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تعداد تعرفه های چاپ شده برای شوراهای روستایی را 412 هزار و 200 برگه عنوان کرد و افزود: 747 شورای روستایی داریم که تعداد دو هزار و 327 نفر منتخب برای عضویت در شورای اسلامی روستاها انتخاب خواهند شد.
ایرانی افزود: با توجه به اینکه 22 شهر در این استان داریم 118 نفر نیز انتخاب خواهند شد و 450 هزار تعرفه نیز آماده کرده ایم.
وی در بخش دیگری از سخنانش 647 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد 19 هزار و 556 نفر رای اولی هستند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود ، خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 1744خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.