به گزارش خبرنگارایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفترامام جمعه بروجرد برگزار شد افزود: برگزاری انتخابات در ایران اسلامی باید موجب وحدت و اتحاد شود در این راستا باید از اختلافات و تفرقه افکنی دوری کنیم.
به گفته وی ملت ایران با حضور گسترده خود در انتخابات پیش رو باید کاری کنند که دشمنان از تکرار توطئه ها و دسیسه ها مایوس شوند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه سازوکارهای لازم برای برگزاری انتخابات سالم در قانون اندیشیده شده است اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل در برگزاری انتخابات در کشور رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است که در تبلیغات نامزدها به خوبی رعایت نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد: فضای تبلیغات انتخابات در کشور بسیار تخریب کننده و پراز تهمت و وعده های بی پایه واساس است ملت باید بدانند نمزدهایی که رفتار غیر فرهنگی دارند رای ندهند.
وی ادامه داد: برخی داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برای رسیدن به منافع شخصی خود اخلاق را زیر پا می گذراند و از هر اقدامی برای جمع کردن رای مردم استفاده می کنند که این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نیست.
امام جمعه بروجرد یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد تا با آگاه سازی مردم نسبت به قوانین برگزاری انتخابات معیارهای انتخاب اصلح را به مردم معرفی کند که این مهم باید به وسیله تبلیغات محیطی و رسانه ها انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخاب ها در چهار دوره گذشته شورای شهربروجرد درست نبود تجربه موفقی به دست نیامد ملت باید افرادی را انتخاب کنند که باید دارای تخصص، تعهد و دیندار باشد و منفعت شخصی را به منافع شهر ترجیح ندهند.
رئیس دادگستری بروجرد نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین موضوعات انتخابات در شوراهای اسلامی شهر آگاه سازی مردم از وظایف و کارهای شورا است.
حمیدرضابوالحسنی افزود: مردم باید آگاه باشند که کسانی را که به شورا می فرستند دارای تخصص، تعهد کاری و اخلاقی باشند و از انتخاب های قومی وطایفه ای خودداری کنند.
به گفته وی مشارکت عمومی در انتخابات در سلامت و امنیت آن تاثیر بسزایی دارد و مردم برای اقتدار نظام اسلامی با حضور گسترده خود در انتخابات قانون را رعایت کنند.
وی اظهار کرد: داوطلبان انتخابات نیز با رعایت اصول و قوانین انتخاباتی به برگزاری یک انتخابات سالم کمک کنند.
7190/7273
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.