علی محقر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اعلام آمادگی شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب مورد نیاز طرح جی.تی.پی.پی، سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی برای مشارکت در طرح جمع آوری فاضلاب شهری بجنورد منتفی است.
وی تصریح کرد: مشارکت پتروشیمی از همان ابتدا نیز با مخالفت سهامداران روبه رو شد و اخیرا با رایزنی های انجام شده قرار است آب مورد نیاز طرح های توسعه ای، از شرکت آب و فاضلاب استان خریداری شود.
رئیس هیئت مدیره پتروشیمی خراسان تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان متعهد می شود که تا پایان سال جاری، 7.5 میلیون مترمکعب آب را تامین و به شرکت پتروشیمی عرضه کند.
وی با بیان اینکه قیمت عرضه آب، قیمت توافقی است و توسط تیم کارشناسی تعیین می شود گفت: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از محل پول عرضه آب، طرح توسعه سیستم فاضلاب شهر بجنورد را اجرایی می کند.
محقر خاطرنشان کرد: آن شرکت تعهد کرده است که در چهار سال آتی نیز 7.5 میلیون مترمکعب دیگر به ظرفیت آب تامین شده برای اجرای طرح های توسعه ای شرکت پتروشمی اضافه کند.
وی گفت: آب مورد نیاز برای اجرای طرح جی.تی.پی.پی، تامین 15 میلیون مترمکعب آب است که توسط شرکت آب و فاضلاب استان ضمانت داده شده است.
رئیس هیئت مدیره پتروشیمی خراسان با اشاره به کلنگ زنی طرح توسعه پتروشیمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملیاتی شدن این طرح مورد تاکید رئیس جمهور است و وزارت نفت نیز بر اجرایی شدن آن اصرار دارد علاوه بر آن معاون پتروشیمی وزیر نفت نیز بر توجیه اقتصادی و لزوم اجرای آن مصر است.
وی تصریح کرد: بنابراین اجرای طرح جی.تی.پی.پی به طور قطع عملیاتی می شود.
طرح جی. تی. پی. پی( GTPP) یا همان پتروشیمی 2 قرار است در جوار مجتمع پتروشیمی خراسان در 15 کیلومتری شمالشرق شهر بجنورد ایجاد شود.
کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی 2 از سوی رییس جمهوری در سفر استانی دولت و تدبیر به استان زده شد اما، تاکنون متوقف مانده است.
مسئولان خراسان شمالی تاکنون، برای اجرایی شدن این طرح بزرگ اقتصادی تلاش های زیادی انجام داده اند و برخی مسئولان و فعالان حوزه اقتصادی خراسان شمالی بر اهمیت این طرح و شتاب بخشی آن تاکید می کنند و آن ها اعلام می کنند که فایناس این طرح شرکت ژاپنی است، بنابراین هیچ بار مالی بر دوش دولت ندارد.
به نظر کارشناسان حوزه اقتصادی، مجتمع فعلی پتروشیمی خراسان ظرفیت محدودی دارد و راهی جزء نوسازی و توسعه ندارد.
مجتمع پتروشیمی خراسان در 17 کیلومتری شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد که در سال 75 به بهره برداری رسید. در چند سال اخیر بیشترین تولیدات این واحد صنعتی بخصوص کریستال ملامین آن به خارج از کشور صادر شده است. هم اکنون طرح توسعه آن در دستور کار قرار گرفته است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.