بخشدار بخش بام و صفی آباد شهرستان اسفراین در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساعت 14 امروز پدر و 2 پسرش در روستای قنبرباغی بخش بام و صفی آباد این شهرستان که برای لایروبی قنات به مزرعه خود رفته بودند دچار گازگرفتگی شدند که پدر و یک پسر خانواده جان باختند و فرزند دیگر این خانواده به بیمارستان شهرستان منتقل شد.
محمد رحیم زاده افزود: این حادثه در قنات 12متری بر اثر استنشاق گار منواکسد کربن به دلیل وجود موتور تولید انرژی برق که با سوخت بنزین کار می کرده رخ داده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اسفراین هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در باره جزئیات این حادثه افزود: پدر این خانواده در درون قنات دچار گاز گرفتکی حاصل از استنشاق گازمنواکسید کربن شده که یکی از پسران وی برای کمک به پدر وارد قنات می شود اما، متاسفانه پسر هم دچار خفگی با گاز منوکسید کربن می شود.
حبیب حسینی گفت: پسر دوم این خانواده هم برای کمک به پدرو برادرش وارد قنات می شود که وی نیز دچار آسیب می شود ولی با کمک مردم محلی نجات پیدا می کند و به بیمارستان منقل می شود.
حبیبی افزود: سطح هوشیاری فرد مصدوم این حادثه در زمان انتقال به بیمارستان پایین بوده است.
روستای قنبرباغی با 1500 تن جمعیت بزرگترین روستای بخش بام و صفی آباد است که در 80 کیلومتری جنوب شرق اسفراین واقع شده و محروم از دسترسی به راه و همچنین آب شرب است.
بیشتر جوانان روستای قنبرباغی در سال های اخیر به علت محرومیت های یاد شده این روستا را ترک کرده اند.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.