به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد ، به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی، سرهنگ مسعود وحیدی اظهار داشت: پی چندین فقره سرقت سیم‌های مخابراتی در سطح حوزه استحفاظی و ایجاد نارضایتی شهروندان، بلافاصله موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری امام علی(ع) این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران با فن‌های پلیسی و آموزش‌های لازم به شهروندان در حوزه سرقت‌های  انجام‌گرفته، اظهار داشت: سارق با همکاری مردمی شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی انجام‌گرفته به 8 فقره سرقت خود اعتراف کرد که در هنگام دستگیری مقداری از کابل‌های سرقتی به همراه وی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان با اشاره به اینکه در این راستا یک نفر مال‌خر شناسایی و دستگیری وی ادامه دارد، افزود:متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

ترفند جدید کلاهبرداران از حساب تلگرام کاربران

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با اشاره به ترفند جدید کلاهبرداران برای سوءاستفاده از حساب تلگرام کاربران، نسبت به تغییر رمز عبور شخصی در صورت واگذاری مالکیت سیم‌کارت هشدار داد.

سرهنگ علی اعتمادی اظهار داشت: با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه به‌ویژه تلگرام روزبه‌روز همه‌گیرتر می‌شوند حضور در این شبکه‌ها چندان ایمن نیست و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

این مقام انتظامی به آسیب شبکه‌های اجتماعی تلگرام اشاره کرد و افزود: دوری از جمع خانواده، وابستگی روانی، عدم رعایت حریم های خانوادگی و بی‌خوابی ازجمله این آسیب‌ها است.

وی بابیان اینکه گسترش اینترنت در جامعه فرصت‌هایی برای افزایش آگاهی افراد و حتی ایجاد اشتغال برای برخی از افراد شده است، خاطرنشان کرد: رسانه‌های نوین، دارای آسیب‌های بسیار مهم روانی هستند که می‌توانند زمینه و بستر مناسبی را برای جنگ نرم ایجاد کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به ترفند جدید کلاهبرداران برای سوءاستفاده از حساب تلگرام کاربران، نسبت به تغییر رمز عبور شخصی در صورت واگذاری مالکیت سیم‌کارت هشدار داد.

سرهنگ"اعتمادی" با اشاره به اینکه نرم‌افزار تلگرام برای فعال‌سازی حساب، از روش ارسال کد فعال‌سازی به شماره سیم‌کارت استفاده می‌کند، گفت: در صورت تغییر مالکیت سیم‌کارت، مالک جدید ممکن است بتواند به‌حساب تلگرام صاحب سیم‌کارت دسترسی پیدا کند.

وی بیان داشت: برای پیشگیری از این مشکل، توصیه می‌شود در تنظیمات امنیتی تلگرام(Privacy and Security)، گزینه《تائید دومرحله‌ای》(Two - step Verification) را فعال کنید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با این روش، یک رمز عبور شخصی برای حساب تلگرام تعیین می‌شود که برای ورود به تلگرام از یک دستگاه جدید، نیاز به واردکردن این رمز عبور خواهد بود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: در صورت واگذاری سیم‌کارت به شخص دیگر حتماً حساب تلگرام را از طریق ( Delete Account) حذف کنید تا مالک جدید سیم‌کارت به تلگرام شما دسترسی نداشته باشد.

استفاده ناصحیح از فضای مجازی باعث تهدید می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم گفت: استفاده ناصحیح از فضای مجازی باعث تهدید می‌شود.

سرهنگ مهدی اسماعلیان ، با اشاره به فرصت‌ها و استفاده صحیح از فضای مجازی و دنیای اینترنت گفت: اگر از این فضا به‌طور صحیح استفاده نشود به تهدید تبدیل‌شده و خطرات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم گفت: توسعه فناوری و ارتباطات علاوه بر تأمین آسایش و ارائه خدمات به افراد جامعه و خانواده‌ها، بر زندگی افراد و سبک زندگی آن‌ها نیز اثرات منفی گذاشته است.

این مقام انتظامی افزود: سرعت پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات سبب شده است تا معمولاً فرزندان در استفاده از تکنولوژی از والدین خود پیشی بگیرند و این موضوع باعث می‌شود والدین نسبت به بسیاری از تهدیدها و خطرات دنیای مجازی آگاهی کافی را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها حتی در صورت آگاهی از تهدیدها و خطرات احتمالی فضای مجازی می‌طلبد در راستای پیشگیری از خطرات احتمالی، ظرافت‌های خاصی را نیز دنبال کنند که سواد رسانه‌ای شامل این دو موضوع می‌شود؛ یعنی آشنایی با دنیای مجازی و پیشگیری از خطرات احتمالی و والدین باید آگاهانه فرزندشان را در فضای مجازی همراهی کنند.

سرهنگ "مهدی اسماعلیان" با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر خانواده‌ها گفت:گشت‌وگذارهای بی‌هدف در شبکه‌های اجتماعی باعث از بین رفتن خلاقیت می‌شود  و ورود اینترنت همراه باارزش‌های غربی، چالش‌های جدیدی را در خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت در بستر اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای اشخاص به دنبال دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به رشد قارچ گونه جرائم در حوزه فضای مجازی، گفت: سرقت از حساب‌های بانکی به روش‌های مختلف، کلاهبرداری های اینترنتی، جعل داده‌ها و عناوین، سرقت اطلاعات، تجاوز به حریم خصوصی و گروه‌ها، هک و نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای و اینترنتی، هرزه‌نگاری و جرائم اخلاقی از رایج‌ترین جرائم رایانه‌ای در کشور است.

فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم در پایان با یادآوری اینکه برخی از جوانان، بیشتر وقت خود را در طول شبانه‌روز با اینترنت می‌گذرانند و این مسئله آغازگر آسیب‌های متعدد دیگری خواهد بود افزود: سرعت فناوری، شکاف بین فرزندان و والدین را گسترش داده و باعث شده سطح توقع از زندگی مشترک را به‌ویژه در میان نسل جوان بالا ببرد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610796
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.