رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 80 میلیارد ریال برای تجهیزات مورد نیاز این مرکز هزینه شده که تا 80 درصد خدمات به بیماران در این مرکز قابل ارائه است و مابقی خدمات را نیز به مرور اضافه خواهیم کرد.
دکتر ابراهیم گلمکانی در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مرکز خدماتی از جمله مامو گرافی و آندوسکوپی و سایر موارد خدمات به بیماران سرطانی ارائه می شود و همچنین امکان شیمی درمانی نیز وجود دارد.
همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز جراحی محدود سپاه جوادالائمه (ع) و طرح توسعه بیمارستان زنان بنت الهدی در بجنورد، طرح توسعه بیمارستان جاجرم و چهار مرکز بهداشتی و درمانی روستایی افتتاح شد.

* خراسان شمالی بر روی کمربند سرطان
به گفته رییس انجمن تخصصی سرطان خراسان شمالی عطوفت کمربند سرطان از شمال ایران از استان هایی همچون استان گلستان تا شمال چین ادامه دارد که خراسان شمالی نیز متاسفانه در این کمربند قرار دارد و به همین دلیل در برخی از سرطان ها از جمله سرطان دستگاه گوارش نسبت به میانگین کشور بیشتر و روند افزایشی دارد.
سید حمید حریری گفت: هم اکنون هزار و 380 بیمار سرطانی در این انجمن ثبت نام کرده اند که از این تعداد 999 بیمار در حال شیمی درمانی هستند.
با سفر امروز وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکنون این عضو کابینه دولت پنج نوبت به استان 941 هزار نفری خراسان شمالی سفر کرده است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون 140 پزشک عمومی، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند. همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.
استان خراسان شمالی با 941 هزار نفر جمعیت، هفت بیمارستان دولتی فعال دارد و اکنون سه شهرستان این استان از وجود بیمارستان بی بهره هستند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.