به گزارش ایرنا، رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان دشتستان در این همایش گفت: استعمال مواد مخدر سابقه‌ای طولانی در میان جوامع داشته و طریقه مصرف آن متنوع است.
سرهنگ شهرام مناجاتی افزود: مواد مخدر بصورت خوراکی یا دارو، به منظور لذت‌جویی یا فرار از ناراحتی‌ها و یا التیام درد و از بین بردن آن به کار می‌رود و اشاعه استعمال آن در چند سده اخیر، جزو سیاست‌های استعماری و غیرانسانی دشمنان انسانیت و برای از پا درآوردن ملل شرق بوده است.
وی با بیان اینکه انگلیس اولین کشور ترویج‌دهنده مواد مخدر است، افزود: انگلیس برای معتاد کردن مردم و گسترش اعتیاد در ایران، ابتدا عوامل خود را مأمور کرد و این افراد با تبلیغ به اینکه تریاک درمان همه دردهاست، مردم ایران را که در آن زمان به دلیل فقر و کمبود پزشک از بیماری‌ها رنج می‌بردند، به این ماده مخدر معتاد کردند.
رئیس پلیس پیشگیری از مواد مخدر گفت: مصرف مواد مخدر هیچ تأثیری بر حفظ سلامت افراد ندارد و افرادی که تریاک، شیشه و دیگر مواد مخدر خطرناک را مصرف می‌کنند بیشتر به دیابت، فشارخون، سکته‌های قلبی ‌و‌ عروقی و مغزی، سرطان‌های معده‌، ریه، مثانه، دهان و نارسایی‌های کلیوی‌ و‌ کبدی مبتلا می‌شوند.
وی اضافه کرد: این در حالیست که به غلط برخی از بیماران و حتی برخی کادر بهداشتی گمان می‌کنند که مصرف مواد مخدر مثل تریاک، ممکن است تأثیر مفیدی بر سلامت افراد داشته باشد.
رئیس پلیس مواد مخدر دشتستان افزود: بعد از پیروزی انقلاب، جلوگیری از ورود مواد مخدر در مرزهای ایران بصورت جدی، پیگیری شد که اکنون نیروهای پلیس در تمام مناطق مرزی از ورود مواد مخدر و قاچاق به این کشور بطور جدی جلوگیری می‌کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان (برازجان) گفت: مهم‌ترین مرحله و هدف، آن است که مصرف نکردن مواد مخدر و ضرر و زیان آن با فرهنگ اصیل ما چنان آمیخته شود که جامعه آزمودن آن را با آزمودن نیش عقرب یکسان بداند و اقدامات و آموزش‌های اقشار آسیب‌پذیر به نحوی صورت گیرد که افراد هرگز رغبتی به استعمال مواد مخدر از خود نشان ندهند، همان‌طوری که رغبتی به خوردن مردار ندارند.
داوود یحیایی افزود: ما باید آموزش را در حدی مؤثر و قوی انجام دهیم که افراد ضعیف‌النفس خود را باور کنند و معتقد شوند که مواد مخدر هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، جز اینکه بر آن می‌افزاید و برای حل مشکلات باید به دنبال راه چاره عاقلانه بروند نه آن‌که خود را زبون و خوار، به اسارت مواد مخدر درآورند.
یحیایی افزود: تربیت فرزندان متکی به نفس که خود را باور کرده باشند از راه‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است، پس باید آموزش و پیشگیری را از کودکی و از فرزندان خود شروع کنیم.
شهر برازجان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان دشتستان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.
7213/6043** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.