به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در این زمینه 12 هزار و 853 نفر دستگیر شده اند که 91 درصد از دستگیر شدگان مرد و مابقی زن بودند ، 64 درصد از این مجرمان به طور میانگین 25 تا 39 سال سن داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: 326 نفر از دستگیرشدگان تحصیلات دانشگاهی داشته و یکهزار و 907 نفر معادل 15 درصد از آنان، بی سواد بوده اند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی به عملکرد پلیس آگاهی در استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری، 9 فقره قتل در استان کشف شده است که هشت فقره از این قتل ها مربوط به امسال و یک مورد مربوط به سال های گذشته است.
وی افزود: وقوع جرائم خشن در این استان طی سال جاری، 47 درصد کاهش داشته است و خوشبختانه سرقت مسلحانه، سرقت از طلافروشی و بانک ها صفر بوده است.
وی اظهار کرد: در 11 ماه نخست امسال، پنج هزار و 65 فقره پرونده سرقت در استان تشکیل شده است که این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته 3درصد کاهش داشته است.
مظاهری با بیان اینکه در این مدت دوهزار و 37 نفر سارق دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده است گفت: با راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت، شاهد کاهش 11 درصدی وقوع سرقت های مهم، کاهش 32 درصدی سرقت به عنف، کاهش 38 درصدی سرقت موتور سیکلت و کاهش 10 درصدی سرقت از منازل بوده ایم.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: کیف قاپی نیز 6 درصد کاهش داشته است و در مجموع کشف سرقت ها نیز چهار درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت 16 طرح مبارزه با سرقت در استان اجرا شده است که منجر به انهدام 24 باند سارقان شده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی درباره طرح های مبارزه با قاچاق کالا در استان گفت: در سال جاری 16 طرح مبارزه با قاچاق کالا در استان اجرا شده است که در این زمینه 964 متهم دستگیر شده اند که ارزش ریالی تخلفات آنان 95 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
مظاهری به برخورد با متخلفان اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این باره 44 نفر متخلف به اتهام زمین خواری، احتکار، اختلاس و سایر جرائم اقتصادی دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند .
وی شناسایی و انهدام باند قاچاق اشیاد عتیقه به ارزش 12 میلیارد ریال را از جمله پرونده های مهم در زمینه جرائم اقتصادی عنوان کرد.
مظاهری درباره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال یک تن و 642 کیلو و 760 گرم مواد مخدر در استان کشف شده است که هفت کیلو و 368 گرم از این میزان، مواد مخدر صنعتی بوده است.
به گفته وی امسال طرح پاکسازی نقاط آلوده و کنترل محورهای مواصلاتی در 611مرحله اجرا شده است که در این زمینه دوهزار و 483 نفر افراد توزیع کننده، فروشنده و حمل کننده مواد مخدر دستگیر شده اند.
وی تصریح کرد: 20 باند توزیع کننده مواد مخدر نیز در استان منهدم شده است و در این مدت 723 نفر معتاد پرخطر جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شده اند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی درباره تخلفات در حوزه فضای مجازی نیز گفت: بر اساس گزارش پلیس فتای استان، امسال 366 فقره پرونده در این حوزه تشکیل شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 132 درصد رشد دارد.
وی افزود: برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی و جرائم ضد اخلاقی علت تشکیل بیشتر پرونده ها است که در این زمینه 284 نفر دستگیر شده است.
به گفته مظاهری 97 درصد از پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا، منجر به کشف می شود.
1744/7185 / خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.