رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز تشخیص سرطان در بیمارستان امام علی (ع)، مرکز جراحی محدود سپاه جوادالائمه (ع) و طرح توسعه بیمارستان زنان بنت الهدی در بجنورد و طرح توسعه بیمارستان جاجرم افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا ابراهیم گلمکانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: همچنین با حضور هاشمی قاضی وزیر بهداشت و درمان مرکز بهداشتی و درمانی روستای باغچق، بیدک، صندل آباد در بجنورد و روستای حسین آباد در شیروان نیز افتتاح خواهد شد.
وی افزود: برای ساخت و تجهیز طرح توسعه بیمارستان بنت الهدی بجنورد 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که شامل اورژانس بیمارستان و اتاق های ویژه زایمان است.
وی اظهار کرد: 20 اتاق ویژه برای انوانع زایمان در این مرکز راه اندازی شده است که هر مادری برای زایمان می تواند یک اتاق اختصاصی داشته باشد و خانواده اش نیز می توانند حضور داشته باشد.
وی در خصوص مرکز تشخیص سرطان هم گفت: 80 میلیارد ریال اعتبار برای تجیهرات مورد نیاز برای این مرکز هزینه شده که تا 80 درصد خدمات به بیماران در این مرکز قابل ارائه است و مابقی خدمات را نیز به مرور اضافه خواهیم کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برای ساخت مرکز جراحی محدود سپاه نیز 110 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
گلمکانی با بیان اینکه برای ساخت هر مرکز بهداشتی و درمانی نیز هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است افزود: در سال گذشته مجوز 12 مرکز در این خصوص گرفته شد.
وی اظهار کرد: همچنین طرح توسعه بیمارستان جاجرم نیز فردا از طریق ویدو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت و درمان آغاز خواهد شد.
به گزارش ایرنا استقبال از وزیر بهداشت و درمان در هتل داریوش بجنورد و جلسه سخنرانی وزیر در محل تالار هتل دارویش از دیگر برنامه های این سفر است.
بدون احتساب این سفر وزیر بهداشت و درمان تاکنون چهار بار به استان 941 هزار نفری خراسان شمالی سفر کرده است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.