به گزارش ایرنا، فریبا باقری باغان روز یکشنبه در نشست بانوان فرهیخته استان خراسان شمالی که با حضور استاندار برگزار شد اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان نسبت به سال 85 پایین آمده است.
وی با بیان اینکه بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی بیشتر به جامعه روستایی بر می گردد افزود: با حذف هر یک دار قالی چند نفر بیکار می شوند که باید اقداماتی در راستای رونق کار قالی بافان انجام دهیم.
به گزارش ایرنا نرخ مشارکت اقتصادی در این استان 3.4 درصد است که این شاخص از میانگین کشوری بالاتر است که نشان از فعالیت و شور اقتصادی در این استان را دارد.
باقری بر توسعه روستایی تاکید کرد و افزود: زنان توانمندی در این استان داریم که در عرصه های اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله صنایع دستی فعال هستند که باید به این قشر برای رونق کاریشان کمک کنیم.
وی با بیان اینکه این استان در نرخ ازدواج نیز از متوسط کشوری بالاتر است گفت: رشد سالانه ازدواج در این استان 1.2 درصد از کشور بالاتر است .
وی بر مدیریت ازدواج فرزندان نیز تاکید کرد و افزود: در این راستا خانواده ها کمک و در امر ازدواج نیز آسان سازی کنند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به بانوان دانش آموخته از مراکز آموزش عالی کرد و گفت: اما تعداد زیادی از این زنان بیکار هستند.
وی بر مهارت آموزشی تاکید کرد و افزود: متاسفانه علم به توانمندی و مهارت تبدیل نشده است که در این راستا باید قدم های جدی بر داریم.
خراسان شمالی 940 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: علی اصغرافتاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.