امان الله فیروزه یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی تقسیم کار (آسیب های اجتماعی جوانان و پیشگیری از اعتیاد و کاهش طلاق) فاروج گفت: در حوزه جوانان سال هاست بدهکار جوان های این شهرستان هستیم.
وی با اشاره به اینکه در فاروج در خصوص آمار واطلاعات جوانان مشکل داریم بیان داشت: متولیان در گام نخست محتواسازی وتکمیل آمار واطلاعات را داشته باشند.
وی گفت: باید رفتارهای پرخطر برای جوانان تبیین شود و با ایجاد سازمان های مردم نهاد، جوانان دغدغه مند در حوزه اجتماعی به کار گیری واز تسهیلات 30 تا 70 میلیون ریالی ایجاد سمن ها برخودار شوند.
وی بر برگزاری کمیته های تخصصی حوزه جوانان بدون حضور اصحاب رسانه برای بررسی مسائلی که قابل طرح در رسانه ها نیست خبرداد وافزود: باید غنی سازی اوقات فراغت جوانان در کنار خانواده ها انجام ومشارکت اجتماعی دختران افزایش یابد.
فیروزه، برگزاری چهار کارگاه آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد وطلاق، برگزاری کارگاه سواد رسانه با توجه به کم اطلاعی 90 درصد خانواده ها از این حوز، کارگاه مباحث اخلاق جنسی برای بانوان متاهل از برنامه های ستاد ساماندهی امور جوانان برای فاروج عنوان کرد.
وی گفت: مهم ترین رویکرد این ستاد، رسیدن به راهکار هایی برای خدمات رسانی بهتر به جوانان است.
وی برشناسایی زوج های جوان در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج تاکید کرد و گفت: 70 درصد زوج های جوان در صف انتظار با توجه به نشستی که با مدیران بانک ها برگزار شد تشهیلات دریافت می کنند.
معاون فرماندار فاروج هم گفت: رهبر انقلاب نسبت به آسیب های اجتماعی براساس گزارش هایی که ارائه شده، در حوزه جوانان اظهار نگرانی کرده اند.
مسعود صادق افزود: در بیانات معظم له به شکل های مختلف به ین مسئله اشاره شده است وهمت مضاعفی برای رفع این مشکلات نیاز است.
وی با اشاره به تقسیم کار در شورای اجتماعی کشور برای کاهش این آسیب ها بیان داشت: مسئولیت کمیته های تشکیل شده با یک وزارتخانه مرتبط است که آسیب های اجتماعی دختران به وزارت ورزش واگذار شد .
وی گفت: کمیته ها در سطح استان وشهرستان ها بومی سازی می شود ودر شهرستان فاروج در حوزه کاهش طلاق واعتیاد هم فعالیت خواهد شد.
شهرستان فاروج 52 هزار نفر جمعیت دارد که براساس آمار مرکز بهداشت شمار جوانان 18تا 29 سال این شهرستان پنج هزار و 128نفر دختر و پسراست.
مرکز این شهرستان در 90 کیلومتری شرق بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
7187/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.