به گزارش ایرنا، براتعلی حاتمی شنبه در نشست شورای آموزش و پروش خراسان شمالی اظهار کرد: با اختصاص این رقم تاکنون 340 دستگاه یخچال و 200 دستگاه تلویزیون خریداری شده است.
وی با بیان اینکه اعتبار برای ارتقای تجهیزات کلاس ها تا 10 میلیارد ریال قابل افزایش است گفت: برای ارتقای تجهیزات کلاس ها به منظور آماده سازی برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی، نتوانستیم اعتبار استانی جذب کنیم اما اعتبار مزبور از منابع ملی در اختیار استان گذاشته می شود.
وی خاطرنشان کرد: مدارس استان در سه درجه 'الف'، 'ب' و 'ج' برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز می شوند و ما تلاش داریم کلاس های رده 'ب' و 'ج' را به رده های بالاتر ارتقا دهیم.
150 آموزشگاه با یک هزار و 158 کلاس درس مجهز به امکانات مورد نیاز برای اسکان مسافران نوروزی فراهم شده است که 400 نفر از عوامل هم به کارگیری می شوند نوروز گذشته 40 هزار نفر از مسافران عبوری از استان توسط آموزش و پروش پذیرش شده و در مدارس اسکان داده شدند.

* تحقق 328میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری
حاتمی گفت: اختصاص 328 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبر معظم انقلاب به استان محقق شده است که قراردادها برای اجرای پروژه ها نوشته شده و قرار است در سال آتی برای پروژه های عمرانی و تکمیل پروژه های ناتمام صرف شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، تامین فضای اداری مناسب را از دغدغه ها و مشکلات این اداره کل عنوان کرد و افزود: در تامین فضای اداری با محدودیت روبه رو هستیم و این مشکل همچنان گریبانگیر ما است.
وی تصریح کرد: اکنون چند معاونت این اداره کل در یک ساختمان کهنه و فرسوده مستقر شده اند.
وی در باره واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی نیز گفت: 12 پروژه توسط این اداره کل برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی شد اما مورد استقبال قرار نگرفت.
حاتمی با اشاره به اینکه تنها یک ساختمان برای واگذاری به بخش خصوصی متقاضی پیدا کرد گفت: در زمینه واگذاری زمین های شهرداری به آموزش و پرورش نیز آمادگی داریم در امر واگذاری زمین حمایت های لازم را داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: آمادگی وجود دارد تا زمین های قابل واگذاری شهرداری که در اختیار آموزش وپرورش قرار می گیرد به ساخت مدارس غیردولتی اختصاص پیدا کند.
وی تامین هزینه های شرکت های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز، پایین بودن سرانه مدارس شبانه روزی و پایین بودن سرانه مدارس را از دغدغه های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و افزود: امید می رود با اعتبارات خوبی که در بودجه سال 96 دیده شده است، مشکلات این اداره کل کاهش یابد.
161 هزار دانش آموز خراسان شمالی در 2 هزار آموزشگاه این استان تحصیل می کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.