به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی چهارشنبه در همایش استانی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: یکی از مزایای مهم تولیدات داخل، ارائه خدمات پس از فروش است و این خدمتی است که خریدار کالای قاچاق از آن بهره مند نمی شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به عرضه کالای ایرانی با برچسب خارجی اشاره کرد و گفت: امروز شاهد هستیم که بعضا محصولات تولید داخل از کشور خارج شده و در کشورهای همسایه با برچسب خارجی به ایران بازگشت داده می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: متاسفانه این محصولات با قیمت بالاتری در داخل کشور به فروش می رسد.
وی با تاکید بر اینکه کالای ایرانی می تواند در بازار جهان رقابت کند خاطرنشان کرد: خرید کالای داخلی سبب می شود تا تولیدکننده حمایت شود و مشکل بیکاری و اشتغال نیز کاهش پیدا کند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز گفت: توجه به حقوق مصرف کننده، سبب می شود تا ماندگاری تولید کننده و عرضه کننده کالا و خدمات در بازار رقابت بیشتر شود.
یحیی نیکدل از فعالیت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تمام شهرستان های استان خبر داد و افزود: تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات باید توجه کنند که توجه به حقوق مصرف کننده یک سود دو طرفه است.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید کننده نیز باید مورد توجه باشد افزود: در خرید تولیدات داخلی و خارجی، اولویت ما خرید کالای ایرانی است و در این زمینه تولید کنندگان داخل باید کیفیت محصولات تولیدی را ارتقا دهند و با کاهش هزینه های تمام شده، در بازار ها توان رقابت داشته باشند.
این همایش یک روزه استانی با حضور شماری از مسئولان کشوری و استانی در بجنورد برگزار شد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.